Bu araştırmada da ortaöğretimde görev yapan coğrafya öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarına etki eden faktörler belirlenerek, elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı çıkarımların yapılması amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda Tschannen-Moran ve Hoy [2001] tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya [2005] tarafından yapılan “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” (Teacher’s Sense of Efficacy Scale – TSES), toplam 216 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre coğrafya öğretmenlerinin öz-yeterlik algı düzeylerinde cinsiyet, medeni durum ve görev yeri değişkenlerinde istatistiksel olarak herhangi bir farklılık gözlemlenmezken, yaş ve mesleki kıdem değişkeninde sınıf yönetimi alt boyutunda fark tespit edilmiştir. Ders kaynakları kullanımında çeşitlilik ve ölçme değerlendirmede farklı yöntem kullanma değişkenleri ise öz-yeterlik algılamalarının değişik alt boyutlarıyla ilişkili bulunmuş ve istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir.
Coğrafya Öğretmeni Öğrenci Katılımını Sağlama Sınıf Yönetimi Özyeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |