Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2084 - 2092, 01.05.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2084 - 2092, 01.05.2010

Öz

Değerler belirli toplumsal destekler var olduğu sürece nesilden nesile aktarılır. Bu aktarım sürecinde eğitim ve öğretmenler önemli bir yer teşkil etmektedirler. Bu çalışmanın amacı da değerlerin aktarımı sürecinde önemli bir etkiye sahip olan öğretmen adaylarının değer tercihlerini belirlemektir. Bu belirlemeyi yapmak üzere Erol Güngör’ün profesörlük tezinde kullandığı ölçeğin birinci basamağı kullanılmıştır. Bu basamakta 7 tane değere karşılık gelen ikişer adet yargı bulunmaktadır ve öğrencilerden bu yargıları en çok önem verdiklerinden en az önem verdiklerine göre sıralamaları istenmiştir. Bu çalışmada Gazi Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf, Sınıf Öğretmeni adaylarının değer tercihleri nelerdir, bu tercih sırası cinsiyete, bulundukları öğrenim kademesine göre nasıl şekillenmiştir gibi sorulara cevap aranmıştır. Elde edilen verilerden ulaşılan sonuca göre dini ve ahlaki değer sıralamaları dışında ilmi, estetik, ekonomik, siyasi ve sosyal değer sıralamasında sınıf derecesi ve cinsiyete göre farklılıklar gözlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

DEMET Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şahin, D. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 5(4), 2084-2092.
AMA Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2084-2092.
Chicago Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2084-92.
EndNote Şahin D (01 Mayıs 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 5 4 2084–2092.
IEEE D. Şahin, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2084–2092, 2010.
ISNAD Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2084-2092.
JAMA Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2010;5:2084–2092.
MLA Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2084-92.
Vancouver Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2010;5(4):2084-92.