Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 940 - 953, 01.04.2010

Öz

MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 940 - 953, 01.04.2010

Öz

Bu çalışma ile Türkiye’de matematik eğitimi alanında, ilköğretim düzeyinde yapılan kavram yanılgıları araştırmalarını incelemeyi ve bu araştırmalarının genel durumunu belirlemeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla tarama modeli ile betimsel bir araştırma yapılmıştır. İnternet üzerinden matematik eğitiminde ilköğretim düzeyinde kavram yanılgıları hakkında yapılan toplam 21 makaleye ulaşılmış ve bu makaleler konu alanı, örneklem dağılımı, yayın yılı gibi genel özellikleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Sonuçta, her ne kadar bu alanda yapılan araştırmalarda son yıllarda bir artış olduğu gözlense de yapılan araştırmaların yeterli olmadığı görülmüştür. Farklı konu alanlarında da kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine yönelik çalışmalar yapılması önerilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Tayfun Tutak Bu kişi benim

Nida Emül Bu kişi benim

Zühal Gün

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tutak, T., Emül, N., & Gün, Z. (2010). MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. Education Sciences, 5(3), 940-953.
AMA Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):940-953.
Chicago Tutak, Tayfun, Nida Emül, ve Zühal Gün. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 940-53.
EndNote Tutak T, Emül N, Gün Z (01 Nisan 2010) MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. Education Sciences 5 3 940–953.
IEEE T. Tutak, N. Emül, ve Z. Gün, “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 940–953, 2010.
ISNAD Tutak, Tayfun vd. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 940-953.
JAMA Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. 2010;5:940–953.
MLA Tutak, Tayfun vd. “MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 940-53.
Vancouver Tutak T, Emül N, Gün Z. MATEMATİK EĞİTİMİNDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE KAVRAM YANILGISIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİR DEĞERLENDİRMESİ. NWSA. 2010;5(3):940-53.