Betimsel nitelikteki bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklenti düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla 2008-2009 eğitim öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimine devam eden son sınıf öğrencileri ve tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler araştırma evrenine alınmıştır. Araştırmada kullanılan beşli likert tipindeki ölçek araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Ölçekteki maddeler öğretmenlik mesleğine ilişkin olarak sosyo-kültürel, mesleki, maddi ve kariyer beklentileri biçiminde sınıflandırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentilerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı ve kızların beklenti düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bölüm değişkenine göre ise beklenti düzeylerinin çok fazla farklılaşmadığı ancak sosyo-kültürel ve kariyer açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin beklenti düzeylerinin daha yüksek olduğu ortaya konmuştur.
Öğretmen Adayı Beklenti Öğretmenlik Mesleği Tezsiz Yüksek Lisans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |