Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 614 - 628, 01.03.2010

Öz

BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 614 - 628, 01.03.2010

Öz

Bu çalışma bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesinde kullanılan farklı soru içeriklerinin öğrencilerin performanslarını etkileyip etkilemediğini araştırma amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla, yazar tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Ölçme Testi soru havuzundan 30 çoktan seçmeli madde seçilmiştir. Seçilen bu 30 sorunun 15’i günlük hayattaki olaylardan, diğer 15’i ise fizik dersine konu olabilecek olaylardan içeriklerle değişkenleri belirleme, hipotez kurma, değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerilerini ölçmektedir. Test Ankara ilinde dört farklı liseden toplam 370 birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin aynı beceriyi ölçen ancak farklı içeriklerle donatılmış sorulardaki başarıları karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak bazı durumlarda (değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerisinin ölçülmesinde) içerik seçiminin öğrenci performansını etkilediği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burak Kağan Temiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temiz, B. K. (2010). BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ. Education Sciences, 5(2), 614-628.
AMA Temiz BK. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ. NWSA. Mart 2010;5(2):614-628.
Chicago Temiz, Burak Kağan. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ”. Education Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 614-28.
EndNote Temiz BK (01 Mart 2010) BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ. Education Sciences 5 2 614–628.
IEEE B. K. Temiz, “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ”, NWSA, c. 5, sy. 2, ss. 614–628, 2010.
ISNAD Temiz, Burak Kağan. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ”. Education Sciences 5/2 (Mart 2010), 614-628.
JAMA Temiz BK. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ. NWSA. 2010;5:614–628.
MLA Temiz, Burak Kağan. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 614-28.
Vancouver Temiz BK. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEDE İÇERİK SEÇİMİNİN ÖNEMİ. NWSA. 2010;5(2):614-28.