Bu çalışma bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesinde kullanılan farklı soru içeriklerinin öğrencilerin performanslarını etkileyip etkilemediğini araştırma amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla, yazar tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Ölçme Testi soru havuzundan 30 çoktan seçmeli madde seçilmiştir. Seçilen bu 30 sorunun 15’i günlük hayattaki olaylardan, diğer 15’i ise fizik dersine konu olabilecek olaylardan içeriklerle değişkenleri belirleme, hipotez kurma, değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerilerini ölçmektedir. Test Ankara ilinde dört farklı liseden toplam 370 birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin aynı beceriyi ölçen ancak farklı içeriklerle donatılmış sorulardaki başarıları karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak bazı durumlarda (değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerisinin ölçülmesinde) içerik seçiminin öğrenci performansını etkilediği tespit edilmiştir.
Bilimsel Süreç Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Ölçmede İçerik Seçimi Fizik Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |