Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 629 - 645, 01.03.2010

Öz

SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 629 - 645, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf matematik dersi silindir konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen ve uygulanan etkinlikler hakkında öğrenci görüşlerini incelemektir. Çalışma grubu 42 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Öğrenci görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve dört alt boyutta toplam 25 maddeden oluşan bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin etkinliklerle ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla, 9 açık uçlu sorunun ve geliştirilen 11 etkinlikle ilgili bir tercih listesinin yer aldığı bir soru formu kullanılmıştır. Öğrenci görüşlerine dayalı olarak çalışmanın sonucunda öğrencilerin etkinliklerden hoşlandıkları, etkinlikler sayesinde öğrenme ortamına aktif olarak katıldıkları, arkadaşları ile sosyal bir öğrenme gerçekleştirdikleri ve etkinliklerde günlük hayatla ilişkilendirilme yapılmasından memnuniyet duydukları görülmüştür. Ayrıca geliştirilen etkinliklerin, ilköğretim matematik dersinin genel amaçlarının ve konunun kazanımlarının gerçekleşmesine ve farklı zeka alanlarının gelişimine katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hakan Çatlıoglu Bu kişi benim

Tamer Kutluca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çatlıoglu, H., & Kutluca, T. (2010). SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(2), 629-645.
AMA Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Mart 2010;5(2):629-645.
Chicago Çatlıoglu, Hakan, ve Tamer Kutluca. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 629-45.
EndNote Çatlıoglu H, Kutluca T (01 Mart 2010) SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 2 629–645.
IEEE H. Çatlıoglu ve T. Kutluca, “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 2, ss. 629–645, 2010.
ISNAD Çatlıoglu, Hakan - Kutluca, Tamer. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/2 (Mart 2010), 629-645.
JAMA Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:629–645.
MLA Çatlıoglu, Hakan ve Tamer Kutluca. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 629-45.
Vancouver Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(2):629-45.