Demokrasi bilincinin gelişiminde öğrenme ortamlarının demokratik olmasının etkisi büyüktür. Eğitimde çağdaş paradigma olarak yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamlarının demokratik olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratik olma durumlarını belirlemeye yönelik bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Eğitim fakültesinde öğrenim gören ve “ölçme-değerlendirme” dersine devam 229 öğretmen adayı örneklemi oluşturmuştur. Çalışma kapsamında yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamları oluşturulmuştur. Hazırlanan 66 maddelik ölçme aracı uygulanmış ve elde edilen verilere faktör analizi tekniği uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda özdeğeri 1’den yüksek olan yedi faktör belirlenmiştir. Sonuçta 56 maddelik likert tipi bir ölçme aracı geliştirilmiştir.
Yapılandırmacılık Öğrenme Ortamı Demokratik Ortam Ölçek Geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |