Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF 6TH CLASS STUDENTS' LEVEL OF UNDERSTANDING OF CONSEPTS ABOUT "WHAT IS THE EARTH'S CRUST MADE UP OF?" AND DETERMINATION REGARDING TO SOME VARIABLES REVIEW

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1160 - 1170, 01.05.2009

Öz

This study primary 6th Science and Technology in the classroom curriculum, "What is the earth's crust made up of?" unit is about the level of understanding of the concept were to be determined. For this purpose the students 6th consists of 15 multiple-choice questions test the concept was developed. Moreover, the concepts of this unit the students to identify reasons for the misunderstandings of the Likert-type survey was carried out. Demographic characteristics of this process is being done is taken into account. Survey results were analyzed using SPSS statistics program was found. Success and Likert-type questionnaire, found five primary schools in selected future of the 6th 371 students studying in the classroom, connected of the Elazig National Education Directorate, in the second half of the 2007-2008 academic year were applied. Analysis of data obtained as a result, primary school students 6th what is the earth's crust made up of? in relation to the unit misconcept and cause of misconcepts were identified.

İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1160 - 1170, 01.05.2009

Öz

Bu çalışma, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji müfredatında yer alan "Yer kabuğu nelerden oluşur" ünitesi ile ilgili kavramların anlaşılma düzeyinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak 6.sınıf öğrencileri için 15 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan kavram testi geliştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bu ünitedeki kavramları yanlış anlamalarının sebeplerini tespit etmek için likert tipi anket uygulanmıştır. Bu işlemler yapılırken demografik özellikleri dikkate alınmıştır. Anket sonuçları SPSS istatistik programları aracılığıyla analiz edilerek bulunmuştur. Başarı ve likert tipi anketler, Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı, rast gele seçilmiş beş ilköğretim okulunun 6. sınıflarında öğrenim gören 371 öğrenciye, 2007–2008 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri sonucunda, ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin "Yer kabuğu nelerden oluşur?" ünitesi ile ilgili olarak kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiş ve bu kavram yanılgılarının nedeni tespit edilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Erol Cil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Cil, E. (2009). İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 4(4), 1160-1170.
AMA Cil E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1160-1170.
Chicago Cil, Erol. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?’ ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1160-70.
EndNote Cil E (01 Mayıs 2009) İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 4 4 1160–1170.
IEEE E. Cil, “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?’ ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1160–1170, 2009.
ISNAD Cil, Erol. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?’ ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1160-1170.
JAMA Cil E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2009;4:1160–1170.
MLA Cil, Erol. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?’ ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1160-7.
Vancouver Cil E. İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR?” ÜNİTESİNDEKİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2009;4(4):1160-7.