BibTex RIS Kaynak Göster

SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION BASED ON ANALOGIES, CONCEPT CARTOONS AND PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN TECHNIQUES

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1186 - 1206, 01.05.2009

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of science education based on analogies, concept cartoons and predict-observe-explain techniques on learning outcomes. In this quasi experimental study, quantitative data is analyzed by using SPSS 11,00. Standard deviations and means were calculated, anova for repeated measures were performed. The analyses revealed that there is a significant difference between experimental and control groups' achievement tests(F=32.96; p

ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1186 - 1206, 01.05.2009

Öz

Bu araştırmada Analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine (fen ve teknoloji başarısı ve fen ve teknolojiye yönelik tutumlar) etkisi araştırılmıştır. Araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, Tekrarlayan Ölçümler İçin ANOVA çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi sonuçlarından aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı farklılık (F=32.96; p

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Güzin OZYILMAZ Akamca Bu kişi benim

Hülya Hamurcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akamca, G. . O., & Hamurcu, H. (2009). ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(4), 1186-1206. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akamca GO, Hamurcu H. ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1186-1206. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akamca, Güzin OZYILMAZ, ve Hülya Hamurcu. “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1186-1206. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akamca GO, Hamurcu H (01 Mayıs 2009) ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Education Sciences 4 4 1186–1206.
IEEE G. . O. Akamca ve H. Hamurcu, “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1186–1206, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akamca, Güzin OZYILMAZ - Hamurcu, Hülya. “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1186-1206. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akamca GO, Hamurcu H. ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4:1186–1206.
MLA Akamca, Güzin OZYILMAZ ve Hülya Hamurcu. “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1186-0, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akamca GO, Hamurcu H. ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4(4):1186-20.