Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF REFLECTION LEVELS TO PRIMARY SCHOOLS OF THE CAMPAING OF "ELAZIĞ IS READING" ACCORDING TO TEACHERS VIEWS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1286 - 1296, 01.05.2009

Öz

This study aims to examine the cognitive, affective and behavioral effects of “Elazığ is Reading” (Elazığ okuyor) campaign on first step of primary school students that were conducted by Elazığ local governance on 15 March 2007. The study was carried out in Elazığ and its towns, based on the data gained from 10 primary school teachers. Research shows that teachers deliver opinions about campaign’s effects as “Moderately agree” in cognitive dimension; “Undecided” in two questions and “Moderately agree” in other questions of affective dimension; “Undecided” in behavioral dimension. In addition, research shows that families deliver more opinions than teachers about students’ behaviors. Apart from these, teachers express
their opinions to “Media’s adoption and support to the campaign” question as “strongly agree”.

“ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 4, 1286 - 1296, 01.05.2009

Öz

Bu araştırma; 15.03.2007 tarihinde Elazığ Valiliği tarafından başlatılan “Elazığ Okuyor” kampanyasının ilköğretim birinci kademe öğrencilerine bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olarak etkilerini belirlemek amacıyla Elazığ il merkezinde ve ilçelerinde bulunan 10 ilköğretim okulunda bulunan öğretmenlerden elde edilen verilerle hazırlanmıştır. Araştırmada soruların frekans değerleri alınmış ve çalışma boyutlarına ayrılarak maddeler yorumlanmıştır. Kampanya kapsamında öğrencilerin bilişsel boyuttaki değişikliklere öğretmenler genel olarak “Katılıyorum” düzeyinde, duyuşsal boyuttaki etkilerinde ise iki maddeye “Kısmen” diğer maddelere ise “Katılıyorum” düzeyinde görüş bildirdikleri ve son olarak davranışsal olarak etkilerini incelediğimizde de öğretmenlerin “Kısmen katılıyorum” düzeyinde görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrenci davranışlarına yönelik olarak ise ailelerin öğretmenlere oranla daha yüksek düzeyde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Bu boyutlardan farklı olarak sorulan “Medyanın kampanyayı benimsemesi ve desteklemesi” görüşüne ise öğretmenlerin “Tamamen katılıyorum” düzeyinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Vehbi Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çelik, V. (2009). “ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 4(4), 1286-1296.
AMA Çelik V. “ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Mayıs 2009;4(4):1286-1296.
Chicago Çelik, Vehbi. “‘ELAZIĞ OKUYOR’ KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 4, sy. 4 (Mayıs 2009): 1286-96.
EndNote Çelik V (01 Mayıs 2009) “ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 4 4 1286–1296.
IEEE V. Çelik, “‘ELAZIĞ OKUYOR’ KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 4, sy. 4, ss. 1286–1296, 2009.
ISNAD Çelik, Vehbi. “‘ELAZIĞ OKUYOR’ KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 4/4 (Mayıs 2009), 1286-1296.
JAMA Çelik V. “ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2009;4:1286–1296.
MLA Çelik, Vehbi. “‘ELAZIĞ OKUYOR’ KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 4, 2009, ss. 1286-9.
Vancouver Çelik V. “ELAZIĞ OKUYOR” KAMPANYASININ İLKÖĞRETİM OKULLARINA YANSIMA DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2009;4(4):1286-9.