BibTex RIS Kaynak Göster

8. ve 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KÜMELER KONUSUNDAKİ TEMEL HATALARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 678 - 694, 01.04.2009

Öz

Kümeler konusu matematiğin önemli konularından biridir. Kümeler kuramı, mühendislikten, iktisada, yapay zekâ çalışmalarına ve bilim felsefesine kadar geniş bir uygulama alanı bulabilmektedir. Çalışma öğrencilerin kümeler konusundaki hatalarını betimlemek amacıyla yapılmıştır. Hataların belirlenmesi için seçilen sorular, ilköğretim 8. sınıf düzeyinde 25 tane yazılı yoklama sorusu şeklinde araştırmacı tarafından hazırlanmış, 4 uzman görüşü alındıktan sonra seçilmiştir. 25 sorudan oluşturulan pilot çalışma sonucunda soru sayısı 5 soruya indirilmiştir. Çalışma, Balıkesir iline bağlı bir İlköğretim okulunda öğrenim gören 8-A sınıfından 19 öğrenci ve aynı ilçedeki Anadolu Öğretmen Lisesi 9-B sınıfından 22 öğrencisi ile yapılmıştır. Kümeler konusunda uygulanan bu sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplar incelenmiş, kavram yanılgıları ve hataları belirlenip, karşılaştırılmıştır. 8. sınıf öğrencilerinin kümelerle ilgili çeşitli hata ve kavram yanılgılarına sahip oldukları ve bunların bir kısmına da 9. sınıf öğrencilerinin de sahip olduğu görülmüştür.

MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 678 - 694, 01.04.2009

Öz

This study is aims to determine the students' conceptual misjudgments and mistakes about sets in 8th and 9th grade. 19 students of 8A class of An Elementary School and 22 students of 9B class of An Anatolian Teacher Training College are participated. To achieve the purpose 5 written question has been prepared and conducted. Conceptual misjudgments and mistakes of the students had been studied and compared. It had been seen that 8. grade students have various conceptual mistakes about sets and 9. Grade students also have some of those conceptual mistakes.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Gür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gür, H. (2009). MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences, 4(3), 678-694. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. NWSA. Nisan 2009;4(3):678-694. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 678-94. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gür H (01 Nisan 2009) MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences 4 3 678–694.
IEEE H. Gür, “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 678–694, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 678-694. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. NWSA. 2009;4:678–694.
MLA Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 678-94, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. NWSA. 2009;4(3):678-94.