BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Self-Concepts of Pupils Attending Boarding-Daily School for The Hearing Handicapped and Their Academic Achievement

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 716 - 728, 01.04.2009

Öz

This study investigated the relationship between self-concepts of pupils attending boarding-daily school for the hearing handicapped and their academic achievement. In order to explore these pupils self-concept levels, the researcher used "Piers-Harris' Self-Concept Questionnaire" developed by Piers-Harris (1964). The questionnaire was translated into Turkish by Öner (19946). Learner grades were used to determine their academic achievement. The study was conducted in 2000-2001 academic year. 130 pupils participated in the study. The pupils were attending Primary Daily School for the hearing handicapped in Bursa and Primary Boarding School for the hearing handicapped in Kemalpaşa. They were 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade learners. The findings revealed that were was a significant relationship between self-concepts of the learners in boarding school and learners in daily school and their academic achievement. Also, it was found that wasn't a significant difference between self-concept scores of the pupils attending boarding-daily school for the hearing handicapped.

Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 716 - 728, 01.04.2009

Öz

Bu araştırma ile yatılı-gündüzlü işitme engelli ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramları ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Yatılı-gündüzlü işitme engelli ilköğretim öğrencilerinin benlik-kavramı düzeylerini ölçmek için Piers-Harris (1964) tarafından geliştirilip Öner (1996) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği" ve akademik başarılarını belirlemek için öğrenci ders notlarına ait bilgiler kullanılmıştır. Araştırmaya, 2000-2001 öğretim yılında Bursa il merkezindeki Gündüzlü Duyum Engelliler İlköğretim Okulu ile Kemalpaşa ilçesinde bulunan Yatılı İbn-i Sina İşitme Engelliler İlköğretim Okulu'nun 4,5,6,7 ve 8.sınıflarında öğrenim gören 130 öğrenci katılmıştır. Araştırma bulguları, yatılı ve gündüzlü öğrenim gören işitme engelli ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramı ve akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ve farklı ortamlarda öğrenim gören işitme engelli ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramı düzeyleri arasında anlamlı farklılık olmadığını ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kartal, H. (2009). Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Education Sciences, 4(3), 716-728. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kartal H. Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. NWSA. Nisan 2009;4(3):716-728. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kartal, Hülya. “Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 716-28. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kartal H (01 Nisan 2009) Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Education Sciences 4 3 716–728.
IEEE H. Kartal, “Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 716–728, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kartal, Hülya. “Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 716-728. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kartal H. Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. NWSA. 2009;4:716–728.
MLA Kartal, Hülya. “Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 716-28, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kartal H. Yatılı-Gündüzlü İşitme Engelli İlköğretim Öğrencilerinin Benlik Kavramları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. NWSA. 2009;4(3):716-28.