BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR YARDIMLI DEĞERLENDİRMEYE GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 729 - 740, 01.04.2009

Öz

Günümüzde öğrenen merkezli, süreç içerisinde öğrenenin gelişimini yansıtan, çağdaş teknolojilerden yararlanan ve öğreticinin gelişimini sağlayan öğretim uygulamalarının önemi artmıştır. Bu değişim bireylerin değerlendirme metodunun da değişmesine neden olmuştur. Öğrenmenin bilgisayar ortamında yapılması, değerlendirme sürecinin de aynı ortamda yapılması gereğini doğurmuştur. Bu çalışmada, bir öğretim tasarımcısının bakış açısından genel anlamda değerlendirme, değerlendirme türleri, bilgisayar yardımlı değerlendirme ele alınmıştır. Öncelikle bu ortamların tanımları ele alınmış ardından sahip oldukları avantaj ve dezavantajlar incelenmiştir. Bilgisayar destekli değerlendirme tasarımlarında dikkate alınması gereken noktalar incelenmiştir.

AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 729 - 740, 01.04.2009

Öz

In this study, evaluation, types of evaluation, and computer supported evaluation in general terms were considered through an instructional designer's perspective. First descriptions of these contexts were taken into consideration and then their advantages and disadvantages were examined. The key points in the design of the computer supported evaluation were examined. The importance of instructional implementations has increased that are learner-centered, that reflect the learner's enhancement throughout the process, that benefit from modern technologies, and that leverages also the instructor's enhancement. This change has caused the modification of the individuals' evaluation methods, as well. The fact that instruction takes place in the computer environment has given birth to the need for the evaluation process to take place in the same environment, too.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Erhan Sengel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sengel, E. (2009). AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT. Education Sciences, 4(3), 729-740. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sengel E. AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT. NWSA. Nisan 2009;4(3):729-740. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sengel, Erhan. “AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 729-40. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sengel E (01 Nisan 2009) AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT. Education Sciences 4 3 729–740.
IEEE E. Sengel, “AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 729–740, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sengel, Erhan. “AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 729-740. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sengel E. AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT. NWSA. 2009;4:729–740.
MLA Sengel, Erhan. “AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 729-40, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sengel E. AN OVERVIEW FOR COMPUTER ASSISTED ASSESMENT. NWSA. 2009;4(3):729-40.