Günümüzde öğrenen merkezli, süreç içerisinde öğrenenin gelişimini yansıtan, çağdaş teknolojilerden yararlanan ve öğreticinin gelişimini sağlayan öğretim uygulamalarının önemi artmıştır. Bu değişim bireylerin değerlendirme metodunun da değişmesine neden olmuştur. Öğrenmenin bilgisayar ortamında yapılması, değerlendirme sürecinin de aynı ortamda yapılması gereğini doğurmuştur. Bu çalışmada, bir öğretim tasarımcısının bakış açısından genel anlamda değerlendirme, değerlendirme türleri, bilgisayar yardımlı değerlendirme ele alınmıştır. Öncelikle bu ortamların tanımları ele alınmış ardından sahip oldukları avantaj ve dezavantajlar incelenmiştir. Bilgisayar destekli değerlendirme tasarımlarında dikkate alınması gereken noktalar incelenmiştir.
In this study, evaluation, types of evaluation, and computer supported evaluation in general terms were considered through an instructional designer's perspective. First descriptions of these contexts were taken into consideration and then their advantages and disadvantages were examined. The key points in the design of the computer supported evaluation were examined. The importance of instructional implementations has increased that are learner-centered, that reflect the learner's enhancement throughout the process, that benefit from modern technologies, and that leverages also the instructor's enhancement. This change has caused the modification of the individuals' evaluation methods, as well. The fact that instruction takes place in the computer environment has given birth to the need for the evaluation process to take place in the same environment, too.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3 |