The purpose of this study, trying to develop a model in driver education with internet-based distance education. The study's subject was to re-educate people participated in traffic accidents with their driver's defaults. For this subject, a web-based distant education site was designed using object based programming method that one of today's technologies. The web-site was composed of the parts that are named; registered user information, first and final exams, education and results. The exams were occured randomly and according to user accident default features from the 420 pieces of question pool. In education part of the web site, the voicy and face to face course expression, related video images and presentation knowledges are available. Application of the test results in study, the success of the trainees have been observed.
Distant Education Web Based Education Traffic Education Driver Education Traffic Accident
Bu çalışmanın amacı, internet tabanlı uzaktan eğitimle sürücü eğitimi konusunda bir model ortaya koymaya çalışmaktır. Çalışma, trafik kazalarına sürücü kusurları ile karışmış kişilerin yeniden eğitilmesini konu almaktadır. Bu konu için günümüz teknolojilerinden olan nesne temeli programlama kullanılarak web tabanlı bir uzaktan eğitim sitesi tasarlanmıştır. Site, kullanıcı bilgileri kaydı, ilk ve son sınavlar, eğitim ve sonuçlar bölümlerinden oluşmaktadır. Sınavlar 420 adet soru havuzundan rastgele ve kullanıcının kaza kusur özelliklerine göre gelmektedir. Eğitim bölümünde ise sesli birebir ders anlatımları, ilgili video görüntüleri ve sunum bilgileri bulunmaktadır. Çalışmada uygulanan sınavlar sonucu kursiyerlerin başarıya ulaştığı gözlenmiştir.
Uzaktan Eğitim Web Tabanlı Eğitim Trafik Eğitimi Sürücü Eğitimi Trafik Kazası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3 |