BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF NEW PRIMARY EDUCATION PROGRAMME BY THE TEACHERS WHO TEACH IN MULTIGRADE CLASSES

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 815 - 832, 01.04.2009

Öz

The multigrade class application was done for some reasons in our country. Some of them are this not having enough population in rural area, the deficiency of teachers, having only one school building in each village, physical condytiyons, and migration. Being far away from city center, not having necessary technological background, having unexperiencet teachers are some reasons which affect education and instruction in a negative way. There have been difficulties in the application of new primary education programme It has been a difficult process to apply new primary education programme in multigrade classes as well as in separate clases. This research is applied among teachers who teach in multigrade classes schools in the education year of 2008-2009 education and instruction year in Elazığ. This research was done among (77) seventy- seven teachers who teach at there schools.

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 815 - 832, 01.04.2009

Öz

Ülkemizdeki birleştirilmiş sınıf uygulaması, kırsal kesimdeki nüfusun az olması, öğretmen sayısının yetersiz olması, hemen hemen her köyde bir okul binasının bulunması, fiziki şartlar, göç gibi nedenlerle oluşturulmaktadır. Bu okulların merkezden uzak olmaları, gerekli teknolojik alt yapılarının olmaması ve bu okullarda görev yapan öğretmenlerin çoğunlukla göreve yeni başlayan tecrübesiz öğretmenler olması eğitim ve öğretimi olumsuz etkileyen faktörlerin başında yer almaktadır. Yenilenen ve değişen ilköğretim programının tüm eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmasında zorluklar yaşanmıştır. Yeni ilköğretim programının müstakil okullarda da olduğu kadar birleştirilmiş sınıflı okullarda eğitim-öğretimi gerçekleştiren öğretmenler tarafından da uygulanmasında zorluklar yaşanmaktadır. Araştırmanın evrenini 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili kapsamındaki birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın kapsamında 77 birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmene ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Alpaslan Gözler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gözler, A. (2009). BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 4(3), 815-832. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gözler A. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):815-832. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gözler, Alpaslan. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 815-32. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gözler A (01 Nisan 2009) BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 4 3 815–832.
IEEE A. Gözler, “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 815–832, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gözler, Alpaslan. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 815-832. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gözler A. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4:815–832.
MLA Gözler, Alpaslan. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 815-32, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gözler A. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKULLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2009;4(3):815-32.