BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF MUSIC THERAPY TO REDUCTION OF HIGH SCHOOL STUDENTS' EXAMINATION ANXIETY

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 859 - 871, 01.04.2009

Öz

In this study examined effect of music therapy to examination anxiety at high school students. This study composed of 44 high school student which 24 at control group, 20 at experiment group. In this study have been assessments that obtain data to pretest, last test and to follow test. Exam Anxiety Scale are applied for gathering experimental data. In the analyses of data used Mean, Standard Deviation, Two Factor Analysis (ANOVA), Wilcoxon Signed Rank Test for Paired Samples, Depentent Samples t-Test and Mann Whitney U Test. The findings of the study have found out that music therapy has effect of high school students' examination anxiety.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 859 - 871, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmada, lise öğrencilerinin sınav kaygısını azaltmada müzikle terapinin etkisinin olup olmadığı deneysel yolla test edilmiştir. Çalışmaya sınav kaygısı bulunan 20'si deney, 24'ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 lise öğrencisi denek olarak alınmıştır. Çalışmada ön test, son test ve izleme testinden elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırmada sınav kaygısı ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde, ortalama ve standart sapma değerleri, Karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA testi, İlişkili ölçümler için t testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular, müzikle terapinin lise öğrencilerindeki sınav kaygısını azaltmada etkisinin olduğunu ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fahri Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sezer, F. (2009). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ. Education Sciences, 4(3), 859-871. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sezer F. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):859-871. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sezer, Fahri. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 859-71. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sezer F (01 Nisan 2009) LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ. Education Sciences 4 3 859–871.
IEEE F. Sezer, “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 859–871, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sezer, Fahri. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 859-871. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sezer F. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ. NWSA. 2009;4:859–871.
MLA Sezer, Fahri. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 859-71, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sezer F. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISINI AZALTMADA MÜZİKLE TERAPİNİN ETKİSİ. NWSA. 2009;4(3):859-71.