BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE MENTORU (GÖNÜLLÜ DANIŞMANI) YETİŞTİRME MODELİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 115 - 127, 01.02.2009

Öz

Eğitim örgütleri ayakta kalabilmek, kendilerini daha hızlı yenileyebilmek ve sağlıklı bir işleyişe sahip olabilmek için sahip oldukları insan kaynaklarından etkili biçimde yararlanmak zorundadırlar. İnsan kaynaklarından etkili şekilde yararlanabilmenin en önemli yollarından biri örgütler içerisinde gönüllü faaliyet alanları oluşturarak, işgörenlerin aktif katılımını sağlamaya çalışmaktır. Bu çalışmanın amacı, zengin bir insan kaynakları potansiyeline sahip üniversiteler bünyesinde, uygulanabilmesi ve yaygınlaştırılabilmesi için mentor (gönüllü danışman) eğitimi modeli ortaya koymaktır. Çalışmada gönüllü danışmanlık konusu üzerinde literatür taraması yapılmış ve gönüllü danışmanlığın üniversite örgütleri için önemi ve faydaları vurgulanmıştır.

MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 115 - 127, 01.02.2009

Öz

Education organizations are obliged to benefit from the source of human that they already have effectively in order to stand, to renew themselves faster and to have a healthier process. One of the most important way to benefit from the human source effectively is to constitute voluntary activity areas and try to obtain the active participation of the staff. The aim of this study is to suggest the mentoring (voluntary counseling) education program to apply and to become widespread at universities which have rich human source potential. In this study, the literature has been searched for the voluntary counseling and the importance and benefits of voluntary counseling for the university organizations have been emphasized.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ibrahim Çankaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çankaya, I. (2009). MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences, 4(1), 115-127. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. NWSA. Şubat 2009;4(1):115-127. doi:10.12739/10.12739
Chicago Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 115-27. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Çankaya I (01 Şubat 2009) MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. Education Sciences 4 1 115–127.
IEEE I. Çankaya, “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 115–127, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 115-127. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. NWSA. 2009;4:115–127.
MLA Çankaya, Ibrahim. “MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 115-27, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Çankaya I. MODEL OF UNIVERSITY MENTOR EDUCATİON. NWSA. 2009;4(1):115-27.