BibTex RIS Kaynak Göster

QUALITATIVE AND QUANTITATIVE DEVELOPMENTS IN PRIMARY EDUCATION BETWEEN THE FOUNDATION OF THE REPUBLIC AND TODAY

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 139 - 154, 01.02.2009

Öz

In this study, qualitative and quantitative developments and evolutions in primary education, during the 85 years between the foundation of the republic and today, are tried to be explained with charts and the progress' in schooling the teachers who play a primary role in the fulfilment of these developments and evolutions are treated, and problems and solution proposals are tried to be given. In 1923, in primary education, the number of primary school, which is 4894, in 1923, increased to the number of 34.093 in 2005-2006 academic year and the number of students reached the number of 10.870.570. Consequently, when we look at the developments since the foundation of the republic, we can see that strategic decisions have been taken and there are qualitative developments in primary education.

CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 139 - 154, 01.02.2009

Öz

Bu çalışmada cumhuriyetin ilanından günümüze kadar geçen 85 yılda Türkiye'de ilköğretimdeki niceliksel ve niteliksel gelişmeler ve değişimler tablolar halinde verilerek açıklanmaya çalışılmış ve bu gelişim ve değişimleri gerçekleştirmede birinci derecede rol oynayan öğretmenlerin yetiştirilmesindeki gelişmeler ele alınmış ve sorunlar ile çözüm önerileri verilmeye çalışılmıştır. Cumhuriyetin ilan edildiği 1923 yılında ilköğretimde 4894 olan ilkokul sayısı, 2007-2008 eğitim öğretim yılında 34.093'e, öğrenci sayısı ise 10.870.570'e yükselmiştir. Sonuç olarak, Cumhuriyet'ten günümüze kadar olan gelişmelere bakıldığında ilköğretimde ileriye dönük stratejik kararların alındığı ve nicelik olarak büyük gelişmelerin olduğu görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Meral TANER Derman Bu kişi benim

Handan Asude Basal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Derman, M. . T., & Basal, H. A. (2009). CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER. Education Sciences, 4(1), 139-154. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Derman MT, Basal HA. CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER. NWSA. Şubat 2009;4(1):139-154. doi:10.12739/10.12739
Chicago Derman, Meral TANER, ve Handan Asude Basal. “CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 139-54. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Derman MT, Basal HA (01 Şubat 2009) CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER. Education Sciences 4 1 139–154.
IEEE M. . T. Derman ve H. A. Basal, “CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 139–154, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Derman, Meral TANER - Basal, Handan Asude. “CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 139-154. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Derman MT, Basal HA. CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER. NWSA. 2009;4:139–154.
MLA Derman, Meral TANER ve Handan Asude Basal. “CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 139-54, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Derman MT, Basal HA. CUMHURİYETİN İLANINDAN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE İLKÖĞRETİMDE VE İLKÖĞRETİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞMELER. NWSA. 2009;4(1):139-54.