BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF STRATEGY INSTRUCTION ON THE STRATEGY USE OF STUDENT TEACHERS IN AN INTRODUCTORY PHYSICS COURSE

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 667 - 677, 01.05.2008

Öz

This study has examined the effects of learning strategy instruction on student teachers' strategy use in an introductory physics course at the university level. In this study, pretest-posttest quasi-experimental design with equivalent control group was used. Two groups of student teachers (n=75) who took General Physics II course participated in this study. In the experimental group, questioning, summarizing and graphic organizers were taught. No strategies were taught to the contol group. Data of the study were collected by the Learning Strategies Scale Used in Physics. Findings of the study indicate that strategy instruction is effective on strategy use.

TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 667 - 677, 01.05.2008

Öz

Bu çalışmada, üniversite düzeyinde temel bir fizik dersinde öğrenme stratejisi öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanımı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu çalışmada, denk kontrol gruplu öntest-sontest yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Genel Fizik II dersine kayıtlı iki grup öğretmen adayı (n=75) katılmıştır. Deney grubunda soru sorma, özetleme ve grafik örgütleyiciler öğretilmiştir. Kontrol grubunda strateji öğretimi yapılmamıştır. Araştırmanın verileri, Fizikte Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonunda, strateji öğretiminin strateji kullanımı üzerinde etkili olduğu bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gamze SEZGİN Selcuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Selcuk, G. . S. (2008). TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences, 3(4), 667-677. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Selcuk GS. TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. Mayıs 2008;3(4):667-677. doi:10.12739/10.12739
Chicago Selcuk, Gamze SEZGİN. “TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 3, sy. 4 (Mayıs 2008): 667-77. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Selcuk GS (01 Mayıs 2008) TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences 3 4 667–677.
IEEE G. . S. Selcuk, “TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, NWSA, c. 3, sy. 4, ss. 667–677, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Selcuk, Gamze SEZGİN. “TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 3/4 (Mayıs 2008), 667-677. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Selcuk GS. TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2008;3:667–677.
MLA Selcuk, Gamze SEZGİN. “TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences, c. 3, sy. 4, 2008, ss. 667-7, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Selcuk GS. TEMEL BİR FİZİK DERSİNDE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2008;3(4):667-7.