Bu araştırma, öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi alan mezun durumunda olan 456 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Veriler Etem Yeşilyurt tarafından (2013) geliştirilen ‘Yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde öncelikle parametrik test varsayımı test edilmiş ve uygun testler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu, kadın öğretmen adaylarının daha yüksek farkındalığa sahip oldukları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının göreve atanmaları sonrasında söz konusu bilişsel davranışlarını uygulamaya ne kadar yansıtabildiklerine ilişin araştırmalar yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |