Çalışmanın amacı, yabancı
dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme ve okuma kaygı düzeylerini tespit ederek
ikisi arasındaki ilişkiyi ve öğrencilerin okuma ve dinleme kaygılarını
cinsiyet, yaş, ne kadar süredir Türkçe öğrendikleri ve Türkçe öğrenme amaçları
değişkenlerine göre incelemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen
araştırmada, İstanbul Üniversitesi Dil Merkezinde yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen 80 öğrenciye Altunkaya ve Erdem (2016) tarafından geliştirilen “Yabancı
Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Okuma Kaygısı Ölçeği” ve Yaman ve Can
(2015) tarafından geliştirilen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik
Dinleme Kaygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Gerçekleştirilen analizler neticesinde
öğrencilerin dinleme ve okuma kaygısı genel düzeylerinin orta seviyede olduğu,
cinsiyet, yaş ve öğrencilerin Türkçe öğrenim süreleri değişkeni açısından kaygı
düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin
dinleme kaygısı Güven Eksikliği boyutunda Türkçe öğrenme amacı yurt dışında
öğrenim görme olanlardan, amaçları diğer olarak ifade edenlerin kaygısının
yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3 |