Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 107 - 121, 06.07.2017

Öz

Çalışmanın amacı, yabancı
dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme ve okuma kaygı düzeylerini tespit ederek
ikisi arasındaki ilişkiyi ve öğrencilerin okuma ve dinleme kaygılarını
cinsiyet, yaş, ne kadar süredir Türkçe öğrendikleri ve Türkçe öğrenme amaçları
değişkenlerine göre incelemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen
araştırmada, İstanbul Üniversitesi Dil Merkezinde yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen 80 öğrenciye Altunkaya ve Erdem (2016) tarafından geliştirilen “Yabancı
Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Okuma Kaygısı Ölçeği” ve Yaman ve Can
(2015) tarafından geliştirilen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik
Dinleme Kaygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Gerçekleştirilen analizler neticesinde
öğrencilerin dinleme ve okuma kaygısı genel düzeylerinin orta seviyede olduğu,
cinsiyet, yaş ve öğrencilerin Türkçe öğrenim süreleri değişkeni açısından kaygı
düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir.
Öğrencilerin
dinleme kaygısı Güven Eksikliği boyutunda Türkçe öğrenme amacı yurt dışında
öğrenim görme olanlardan, amaçları diğer olarak ifade edenlerin kaygısının
yüksek olduğu tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • • Aida, Y., (1994). Examination of Horwitz, Horwitz, and Cope’s Construct of Foreign Language Anxiety: The Case of Students of Japanese. Modern Language Journal, Number:78, pp:155-168.
  • • Alisinanoglu, F. ve Ulutaş, İ., (2000). Çocukların Denetim Odağı İle Annelerinin Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, ss:23-31.
  • • Altunkaya, H., (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okuma Kaygıları İle Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • • Altunkaya, H. ve Erdem, İ., (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Okuma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi (ss:366-380). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • • Arnold, J. and Brown, H.D., (1999). A Map of The Terrain. In J. Arnold (Ed.), Affect in Language Learning (pp:1−24). Cambridge, Uk: Cambridge University Press.
  • • Bailey, K.M., (1983). Competitiveness and Anxiety in Adult Second Language Learning: Looking at and Through The Diary Studies. In H.W. Seliger, & M.H. Long (Eds.), Classroom Oriented Research in Second Language Acquisition. Rowley, Ma: Newbury House.
  • • Barghchi, B., (2006). An Introspective Study of L2 Reading Anxiety, Unpublished Master’s Thesis, Mashhad: Ferdowsi University.
  • • Boylu, E. ve Çangal Ö., (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bosna-Hersekli Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Cilt:4, Sayı:1, ss:349-368.
  • • Capan, S.A. and Karaca, M., (2013). A Comparative Study of Listening Anxiety and Reading Anxiety. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Number:70, pp:1360-1373.
  • • Atasheneh, N. and Izadi, A., (2012). The Role of Teachers in Reducing/İncreasing Listening Comprehension Test Anxiety: A Case Of Iranian EFL Learners. English Language Teaching, Cilt:5, Sayı:3, pp:178-187.
  • • Chang, C.A., (2010). Second-Language Listening Anxiety Before and After A 1-Yr. Intervention in Extensive Listening Compared with Standard Foreign Language İnstruction. Perceptual and Motor Skills, Volume:110, Number:2, pp:355-365. http://Dx.Doi.Org/10.2466/Pms.110.2.355-365.
  • • Christenberry, B., (2003). Listening Comprehension in The Foreign Language Classroom. Http://Langlab.Uta.Edu/German/Lana.Rings/Fall01gradstudents/2001paperchristenberry.Htm
  • • Chen, X., (2004). English Listening Comprehension and Anxiety. Computer-Assisted Foreign Language Education, Sayı:96, ss:65-72.
  • • Cheng, Y., Horwitz, E.K., and Schallert, D.L., (1999). Language Anxiety: Differentiating Writing and Speaking Components. Language Learning, Number:49, pp:41-446.
  • • Çeliktürk, Z. ve Yamaç, A., (2015). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, Cilt:14, Sayı:1, pp:97-107.
  • • Dörnyei, Z., (2005). The Psychology of The Lanugage Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. New York: Routledge
  • • Elkhafaifi, H., (2005). Listening Comprehension and Anxiety in The Arabic Language Classroom. The Modern Language Journal, Volume:89, Number:2, pp:206-220.
  • • Gardner, R.C., Lalande, R.N., Moorcroft, R., and Evers, F.T., (1987). Second Language Attrition: The Role of Motivation and Use. Journal of Language and Social Psychology, Number:6, pp:173-80.
  • • Golchi, M.M., (2012). Listening Anxiety and Its Relationship With Listening Strategy Use and Listening Comprehension Among Iranian Ielts Learners. International Journal of English Linguistics, Volume:4, Number:2, pp:115-128. Http://Dx.Doi.Org/10.5539/İjel.V2n4p115.
  • • Güneş, H., (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • • Hadidi, E. and Bargezar, R., (2015). Investigating Reading Anxiety and Performance on Reading Proficiency: A Case of Iranian EFL Learners. International Journal of Language and Applied Linguistics, Number:25, pp:50-57.
  • • Horwitz, E.K., Horwitz, M.B., and Cope, J., (1986). Foreign Language Classroom Anxiety. The Modern Language Journal, Number:70, pp:125-132.
  • • Jafarigohar, M., (2012). The Effect of Anxiety on Reading Comprehension Among Distance EFL Learners. International Education Studies, Volume:5, Number:2, pp:159-174.
  • • Jalongo, M.R. and Hirsh, R.A., (2010). Understanding Reading Anxiety: New İnsights from Neuroscience. Early Childhood Education, Sayı:37, pp:431-435. Doi:10.1007/S10643-010-0381-5.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler Teknikler. (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • • Kim, J.H., (2000). Foreign Language Listening Anxiety: A Study of Korean Students Learning English. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Texas, Austin.
  • • Kimura, H., (2011). A Self-Presentational Perspective on Foreign Language Listening Anxiety. Retrieved from. Http://Gradworks.Umi.Com/34/77/3477769.Html.
  • • Kuru Gönen, İ., (2005). İngilizca’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerinin Yabancı Dilde Okuma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • • Lien, H.Y., (2011). EFL Learners’ Reading Strategy Use in Relation to Reading Anxiety. Language Education in Asia, Number:2, pp:199-212.
  • • Liu, H. and Cheng, S., (2014). Assessing Language Anxiety in EFL Students with Varying Degrees of Motivation. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Volume:11, Number:2, pp:285–299.
  • • Macıntyre, P.D. and Gardner, R.C., (1989). Anxiety and Second Language Learning: Toward A Theoretical Clarification. Language Learnig, Number:39, pp:251-257.
  • • Macıntyre, P.D. and Gardner, R.C., (1991). Language Anxiety: Its Relation to Other Anxieties and to Processing in Native and Second Languages. Language Learning, Number:41, pp:513-534.
  • • Melanlıoğlu, D., (2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, Cilt:11, Sayı:6, pp:851-876.
  • • Melanlıoğlu, D. ve Demir, T., (2013). Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin Konuşma Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, Cilt:6, Sayı:3, ss:389-404.
  • • Melanlıoğlu, D., (2014). Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, Sayı:176, pp:95-105.
  • • Mills, N., Pajares, F., and Herron, C., (2006). A Reevaluation of The Role of Anxiety: Self-Efficacy, Anxiety, and Their Relation to Reading and Listening Proficiency. Foreign Language Annals, Number:39, pp:276-295.
  • • Nunnally, J.C., (1978). Psychometric Theory (2nd Ed.). New York: Mcgraw-Hill
  • • Özbay, M., (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Öncü Kitap.
  • • Özdemir, E., (2013). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Plotnik, R., (2009). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • • Saito, Y., Horwitz, E.K., and Garza, T.J., (1999). Foreign Language Reading Anxiety. The Modern Language Journal, Number:83, pp:202-218.
  • • Sallabaş, M.E., (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume:7, Number:3, pp:2199-2218.
  • • Scarcella, R.C. and Oxford, R.L., (1992). The Tapestry of Language Learning: The Individual in The Communicative Classroom. Boston: Heinle & Heinle.
  • • Sellers, V.D., (2000). Anxiety and Reading Comprehension in Spanish as a Foreign Language. Foreign Language Annals, Volume:33, Number:5, pp:512-520.
  • • Sever, S., (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • • Shboul, M.M., Ahmad, İ.S., Nordin, M.S., and Abdulrahman, Z.A., (2013). Foreign Language Reading Anxiety in a Jordanian EFL Context: A Qualitative Study. English Language Teaching, Vplume:6, Number:6, pp:38-56.
  • • Şahin, N., (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Okuma Kaygılarının Kaynakları ve Bu Kaygılarla Duygusal Başa Çıkma Stratejileri: Bir Durum İncelemesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Şen, Ü. ve Boylu, E., (2015). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen İranlı Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:12, Sayı:30, ss:13-25.
  • • Toros, F. ve TataroğLu, C., (2002). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu: Sosyo-Demografik Özellikler, Anksiyete ve Depresyon Düzeyleri. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, ss:23-31.
  • • Tunçel, H., (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenimine Yönelik Kaygı, Kaygıların Nedenleri ve Kaygının Yabancı Dil Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • • Uçgun, D., (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma ve Dinleme Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Cilt:5, Sayı:4, ss:1958-1970.
  • • Wang, S., (2010). An Experimental Study of Chinese English Major Students’ Listening Anxiety of Classroom Learning Activity at The University Level. Journal of Language Teaching and Research, Sayı:1, ss:562-568. Http://Dx.Doi.Org/10.4304/Jltr.1.5.562-568.
  • • Wörde, R.A., (1998). An İnvestigation of Students’ Perceptions of Foreign Language Anxiety (Doctoral Dissertation, George Mason University, 1998). Dissertation Abstracts International, 59-03a, 0717.
  • • Wu, H.J., (2011). Anxiety and Reading Comprehension Performance in English as a Foreign Language. Asian EFL Journal, Cilt:13, Sayı:2, ss:273-307.
  • • Yıldız, M. ve Ceyhan, S., (2016). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies International Periodical for The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, Cilt:11, Sayı:2, ss:1301-1316.
  • • Young, D.J., (1991). Creating a Low Anxiety Classroom Environment: What Does Language Anxiety Research Suggest? The Modern Language Journal, Cilt:75, Sayı:4, ss:426-437.
  • • Zhang, L.J., (2000). Uncovering Chinese ESL Students’ Anxiety in A Study-Abroad Context. Asian Pacific Journal Of Language in Education, Cilt:3, Sayı:2, ss:31-52.
  • • Zhou, D., (2003). Listening Anxiety and Affective Strategies The in Second Language Classroom. Foreign Language Teaching Abroad, Cilt:3, Sayı:56-58.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 107 - 121, 06.07.2017

Öz

Kaynakça

  • • Aida, Y., (1994). Examination of Horwitz, Horwitz, and Cope’s Construct of Foreign Language Anxiety: The Case of Students of Japanese. Modern Language Journal, Number:78, pp:155-168.
  • • Alisinanoglu, F. ve Ulutaş, İ., (2000). Çocukların Denetim Odağı İle Annelerinin Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, ss:23-31.
  • • Altunkaya, H., (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okuma Kaygıları İle Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • • Altunkaya, H. ve Erdem, İ., (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Okuma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi (ss:366-380). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • • Arnold, J. and Brown, H.D., (1999). A Map of The Terrain. In J. Arnold (Ed.), Affect in Language Learning (pp:1−24). Cambridge, Uk: Cambridge University Press.
  • • Bailey, K.M., (1983). Competitiveness and Anxiety in Adult Second Language Learning: Looking at and Through The Diary Studies. In H.W. Seliger, & M.H. Long (Eds.), Classroom Oriented Research in Second Language Acquisition. Rowley, Ma: Newbury House.
  • • Barghchi, B., (2006). An Introspective Study of L2 Reading Anxiety, Unpublished Master’s Thesis, Mashhad: Ferdowsi University.
  • • Boylu, E. ve Çangal Ö., (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bosna-Hersekli Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Cilt:4, Sayı:1, ss:349-368.
  • • Capan, S.A. and Karaca, M., (2013). A Comparative Study of Listening Anxiety and Reading Anxiety. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Number:70, pp:1360-1373.
  • • Atasheneh, N. and Izadi, A., (2012). The Role of Teachers in Reducing/İncreasing Listening Comprehension Test Anxiety: A Case Of Iranian EFL Learners. English Language Teaching, Cilt:5, Sayı:3, pp:178-187.
  • • Chang, C.A., (2010). Second-Language Listening Anxiety Before and After A 1-Yr. Intervention in Extensive Listening Compared with Standard Foreign Language İnstruction. Perceptual and Motor Skills, Volume:110, Number:2, pp:355-365. http://Dx.Doi.Org/10.2466/Pms.110.2.355-365.
  • • Christenberry, B., (2003). Listening Comprehension in The Foreign Language Classroom. Http://Langlab.Uta.Edu/German/Lana.Rings/Fall01gradstudents/2001paperchristenberry.Htm
  • • Chen, X., (2004). English Listening Comprehension and Anxiety. Computer-Assisted Foreign Language Education, Sayı:96, ss:65-72.
  • • Cheng, Y., Horwitz, E.K., and Schallert, D.L., (1999). Language Anxiety: Differentiating Writing and Speaking Components. Language Learning, Number:49, pp:41-446.
  • • Çeliktürk, Z. ve Yamaç, A., (2015). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okuma Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, Cilt:14, Sayı:1, pp:97-107.
  • • Dörnyei, Z., (2005). The Psychology of The Lanugage Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. New York: Routledge
  • • Elkhafaifi, H., (2005). Listening Comprehension and Anxiety in The Arabic Language Classroom. The Modern Language Journal, Volume:89, Number:2, pp:206-220.
  • • Gardner, R.C., Lalande, R.N., Moorcroft, R., and Evers, F.T., (1987). Second Language Attrition: The Role of Motivation and Use. Journal of Language and Social Psychology, Number:6, pp:173-80.
  • • Golchi, M.M., (2012). Listening Anxiety and Its Relationship With Listening Strategy Use and Listening Comprehension Among Iranian Ielts Learners. International Journal of English Linguistics, Volume:4, Number:2, pp:115-128. Http://Dx.Doi.Org/10.5539/İjel.V2n4p115.
  • • Güneş, H., (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • • Hadidi, E. and Bargezar, R., (2015). Investigating Reading Anxiety and Performance on Reading Proficiency: A Case of Iranian EFL Learners. International Journal of Language and Applied Linguistics, Number:25, pp:50-57.
  • • Horwitz, E.K., Horwitz, M.B., and Cope, J., (1986). Foreign Language Classroom Anxiety. The Modern Language Journal, Number:70, pp:125-132.
  • • Jafarigohar, M., (2012). The Effect of Anxiety on Reading Comprehension Among Distance EFL Learners. International Education Studies, Volume:5, Number:2, pp:159-174.
  • • Jalongo, M.R. and Hirsh, R.A., (2010). Understanding Reading Anxiety: New İnsights from Neuroscience. Early Childhood Education, Sayı:37, pp:431-435. Doi:10.1007/S10643-010-0381-5.
  • • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler Teknikler. (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • • Kim, J.H., (2000). Foreign Language Listening Anxiety: A Study of Korean Students Learning English. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Texas, Austin.
  • • Kimura, H., (2011). A Self-Presentational Perspective on Foreign Language Listening Anxiety. Retrieved from. Http://Gradworks.Umi.Com/34/77/3477769.Html.
  • • Kuru Gönen, İ., (2005). İngilizca’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerinin Yabancı Dilde Okuma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • • Lien, H.Y., (2011). EFL Learners’ Reading Strategy Use in Relation to Reading Anxiety. Language Education in Asia, Number:2, pp:199-212.
  • • Liu, H. and Cheng, S., (2014). Assessing Language Anxiety in EFL Students with Varying Degrees of Motivation. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Volume:11, Number:2, pp:285–299.
  • • Macıntyre, P.D. and Gardner, R.C., (1989). Anxiety and Second Language Learning: Toward A Theoretical Clarification. Language Learnig, Number:39, pp:251-257.
  • • Macıntyre, P.D. and Gardner, R.C., (1991). Language Anxiety: Its Relation to Other Anxieties and to Processing in Native and Second Languages. Language Learning, Number:41, pp:513-534.
  • • Melanlıoğlu, D., (2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, Cilt:11, Sayı:6, pp:851-876.
  • • Melanlıoğlu, D. ve Demir, T., (2013). Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin Konuşma Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, Cilt:6, Sayı:3, ss:389-404.
  • • Melanlıoğlu, D., (2014). Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, Sayı:176, pp:95-105.
  • • Mills, N., Pajares, F., and Herron, C., (2006). A Reevaluation of The Role of Anxiety: Self-Efficacy, Anxiety, and Their Relation to Reading and Listening Proficiency. Foreign Language Annals, Number:39, pp:276-295.
  • • Nunnally, J.C., (1978). Psychometric Theory (2nd Ed.). New York: Mcgraw-Hill
  • • Özbay, M., (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Öncü Kitap.
  • • Özdemir, E., (2013). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Plotnik, R., (2009). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • • Saito, Y., Horwitz, E.K., and Garza, T.J., (1999). Foreign Language Reading Anxiety. The Modern Language Journal, Number:83, pp:202-218.
  • • Sallabaş, M.E., (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume:7, Number:3, pp:2199-2218.
  • • Scarcella, R.C. and Oxford, R.L., (1992). The Tapestry of Language Learning: The Individual in The Communicative Classroom. Boston: Heinle & Heinle.
  • • Sellers, V.D., (2000). Anxiety and Reading Comprehension in Spanish as a Foreign Language. Foreign Language Annals, Volume:33, Number:5, pp:512-520.
  • • Sever, S., (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayınları.
  • • Shboul, M.M., Ahmad, İ.S., Nordin, M.S., and Abdulrahman, Z.A., (2013). Foreign Language Reading Anxiety in a Jordanian EFL Context: A Qualitative Study. English Language Teaching, Vplume:6, Number:6, pp:38-56.
  • • Şahin, N., (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Okuma Kaygılarının Kaynakları ve Bu Kaygılarla Duygusal Başa Çıkma Stratejileri: Bir Durum İncelemesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Şen, Ü. ve Boylu, E., (2015). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen İranlı Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:12, Sayı:30, ss:13-25.
  • • Toros, F. ve TataroğLu, C., (2002). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu: Sosyo-Demografik Özellikler, Anksiyete ve Depresyon Düzeyleri. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, ss:23-31.
  • • Tunçel, H., (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenimine Yönelik Kaygı, Kaygıların Nedenleri ve Kaygının Yabancı Dil Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • • Uçgun, D., (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma ve Dinleme Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Cilt:5, Sayı:4, ss:1958-1970.
  • • Wang, S., (2010). An Experimental Study of Chinese English Major Students’ Listening Anxiety of Classroom Learning Activity at The University Level. Journal of Language Teaching and Research, Sayı:1, ss:562-568. Http://Dx.Doi.Org/10.4304/Jltr.1.5.562-568.
  • • Wörde, R.A., (1998). An İnvestigation of Students’ Perceptions of Foreign Language Anxiety (Doctoral Dissertation, George Mason University, 1998). Dissertation Abstracts International, 59-03a, 0717.
  • • Wu, H.J., (2011). Anxiety and Reading Comprehension Performance in English as a Foreign Language. Asian EFL Journal, Cilt:13, Sayı:2, ss:273-307.
  • • Yıldız, M. ve Ceyhan, S., (2016). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies International Periodical for The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, Cilt:11, Sayı:2, ss:1301-1316.
  • • Young, D.J., (1991). Creating a Low Anxiety Classroom Environment: What Does Language Anxiety Research Suggest? The Modern Language Journal, Cilt:75, Sayı:4, ss:426-437.
  • • Zhang, L.J., (2000). Uncovering Chinese ESL Students’ Anxiety in A Study-Abroad Context. Asian Pacific Journal Of Language in Education, Cilt:3, Sayı:2, ss:31-52.
  • • Zhou, D., (2003). Listening Anxiety and Affective Strategies The in Second Language Classroom. Foreign Language Teaching Abroad, Cilt:3, Sayı:56-58.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

HATİCE Altunkaya

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altunkaya, H. (2017). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI. Education Sciences, 12(3), 107-121.
AMA Altunkaya H. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI. NWSA. Temmuz 2017;12(3):107-121.
Chicago Altunkaya, HATİCE. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI”. Education Sciences 12, sy. 3 (Temmuz 2017): 107-21.
EndNote Altunkaya H (01 Temmuz 2017) YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI. Education Sciences 12 3 107–121.
IEEE H. Altunkaya, “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI”, NWSA, c. 12, sy. 3, ss. 107–121, 2017.
ISNAD Altunkaya, HATİCE. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI”. Education Sciences 12/3 (Temmuz 2017), 107-121.
JAMA Altunkaya H. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI. NWSA. 2017;12:107–121.
MLA Altunkaya, HATİCE. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI”. Education Sciences, c. 12, sy. 3, 2017, ss. 107-21.
Vancouver Altunkaya H. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN DİNLEME VE OKUMA KAYGILARI. NWSA. 2017;12(3):107-21.