Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 15 - 26, 18.01.2020

Öz

Kaynakça

  • [1] Hasol, D., (2008). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. 10. baskı, İstanbul, Türkiye: YEM Yayın.
  • [2] Ural, Ş., (2004). Mimari Bir Objenin Felsefi Açıdan Yorumu, Mimarlık Ve Felsefe, 2. baskı, İstanbul, Türkiye: YEM Yayın, Ss:24-39.
  • [3] Kızılırmak, H., (2010). Mimari Tasarım Sürecinin Betimlenmesi. Yüksek lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • [4] Küçük, A., (2007). Mimari Tasarım Sürecinde Geleneksel Mimari İfadeye Sanal Ortam İfade Araç ve Tekniklerinin Etkisi. Doktora Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • [5] Zafer, D.Z., (2007). Mimari Tasarım Sürecine Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • [6] Kartal, S., (2013). Yapı Yilgisi. Ders Notları, Edirne.
  • [7] Yılmaz, S., (2005). Ekolojik Yaklaşımların Mimari Tasarım Sürecine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü, İzmit, Türkiye.
  • [8] Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, Türk Standartları Enstitüsü TS 500, Şubat 2000.
  • [9] Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2007 Deprem yönetmeliği), T.C. Resmi Gazete, Sayı:26511, 3 Mayıs 2007.
  • [10] Aydemir, C., (2018). Kirişler İçin Sınır Koşulları [Online]. Erişim: http://www.yildiz.edu.tr/~caydemir/bet1/tablo5.pdf.
  • [11] Anonim, (2018). Taşıyıcı Sistem Seçimi-Kolon, Kiriş, Döşeme Yerleri Ve Boyutları [Online]. Erişim: http://www.insaathaberleri.net/haber/6104-tasiyici-sistem-secimi-kolon-kiris-doseme-yerleri-.html.
  • [12] Harran Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, (2018). Kolonlar Online].Erişim: http://eng.harran.edu.tr/moodle/moodledata/138/BAI_HRU_4.pdf.
  • [13] Tunç, G., (2018). Mimari Ve Mühendislik Projelerinde Koordinasyonun Önemi [Online]. Erişim: http://www.arkitera.com/haber/19128/mimari-ve-muhendislik-projelerinde-koordinasyonun-onemi.
  • [14] Dönmez, C., (2018). Asmolen Binaların Depreme Karşı Tasarımının İrdelenmesi [Online]. Erişim: http://www.imo.org.tr/resimler/dosya_ekler/6dff0b82bf67037_ek.pdf?tipi=2&turu=X&sube=16.
  • [15] Sanoff, H., (2008). Multiple views of Participatory Design. Archnet-IJAR, 2(1):57-69.
  • [16] Sanoff, H., (2000). Community Participation Methods in Design and Planning, NY, USA: John Wiley & Sons, Inc.
  • [17] Çambel, E., (2019). Mimari Tasarım Sürecinde Mühendislik Sorunlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilimdalı.
  • [18] Özgan, E. ve Çambel E., (2018). Mimari Tasarım Sürecinde Mühendislik Sorunlarının Mimarlar Açısından İncelenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 2:47-70.

Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 1, 15 - 26, 18.01.2020

Öz

    Bu çalışmada, taşıyıcı yapı elemanlarının
projelendirilmesinde mimarlardan kaynaklanan farklılıklar inşaat mühendisleri
açısından incelenmiştir. Bu amaçla, taşıyıcı yapı elemanları ile ilgili özellikler
alt başlıklarda ifade edilmiş ve bu elemanlar için projelendirmede karşılaşılan
sorunlar önem durumlarına göre puanlandırılmıştır. Bu amaçla, Bolu’da görev
yapan 57 inşaat mühendisine anket soruları hazırlanmış ve taşıyıcı yapı
elmanlarının projelendirilmesinde mimarlarla karşılaşılan sorunlar tespit
edilmiştir. İncelenen taşıyıcı yapı elemanları Döşeme, Kiriş, Kolon ve Perde duvarları
kapsamaktadır. Bu taşıyıcı yapı elemanlarının tasarım özellikleri 17 alt başlık
altında detaylandırlarak her bir durumun tasarımda öncelik açısından farklı ve
aynı olanları belirlenmiştir. Bu amaçla puanlandırılmış verilerin tanımlayıcı
istatistiksel değerleri tablo halinde verilmiş, öncelik puanları için yapı
elemanları arasında fark olup olmadığı %95 güven aralığında Varyans Analizi ile
tespit edilmiştir (sig.0.000). Farklılıkların hangi yapı elemanlarının
projelendirilmesinde olduğunu tespit etmek amacı ile çoklu karşılaştırma
testlerinden “Duncan testi” yapılmış ve farklı olanlar ile aynı olanlar bir
tabloda gruplar halinde gösterilmiştir.  

Kaynakça

  • [1] Hasol, D., (2008). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. 10. baskı, İstanbul, Türkiye: YEM Yayın.
  • [2] Ural, Ş., (2004). Mimari Bir Objenin Felsefi Açıdan Yorumu, Mimarlık Ve Felsefe, 2. baskı, İstanbul, Türkiye: YEM Yayın, Ss:24-39.
  • [3] Kızılırmak, H., (2010). Mimari Tasarım Sürecinin Betimlenmesi. Yüksek lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • [4] Küçük, A., (2007). Mimari Tasarım Sürecinde Geleneksel Mimari İfadeye Sanal Ortam İfade Araç ve Tekniklerinin Etkisi. Doktora Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • [5] Zafer, D.Z., (2007). Mimari Tasarım Sürecine Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • [6] Kartal, S., (2013). Yapı Yilgisi. Ders Notları, Edirne.
  • [7] Yılmaz, S., (2005). Ekolojik Yaklaşımların Mimari Tasarım Sürecine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Mimarlık Anabilim Dalı, Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü, İzmit, Türkiye.
  • [8] Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, Türk Standartları Enstitüsü TS 500, Şubat 2000.
  • [9] Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2007 Deprem yönetmeliği), T.C. Resmi Gazete, Sayı:26511, 3 Mayıs 2007.
  • [10] Aydemir, C., (2018). Kirişler İçin Sınır Koşulları [Online]. Erişim: http://www.yildiz.edu.tr/~caydemir/bet1/tablo5.pdf.
  • [11] Anonim, (2018). Taşıyıcı Sistem Seçimi-Kolon, Kiriş, Döşeme Yerleri Ve Boyutları [Online]. Erişim: http://www.insaathaberleri.net/haber/6104-tasiyici-sistem-secimi-kolon-kiris-doseme-yerleri-.html.
  • [12] Harran Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, (2018). Kolonlar Online].Erişim: http://eng.harran.edu.tr/moodle/moodledata/138/BAI_HRU_4.pdf.
  • [13] Tunç, G., (2018). Mimari Ve Mühendislik Projelerinde Koordinasyonun Önemi [Online]. Erişim: http://www.arkitera.com/haber/19128/mimari-ve-muhendislik-projelerinde-koordinasyonun-onemi.
  • [14] Dönmez, C., (2018). Asmolen Binaların Depreme Karşı Tasarımının İrdelenmesi [Online]. Erişim: http://www.imo.org.tr/resimler/dosya_ekler/6dff0b82bf67037_ek.pdf?tipi=2&turu=X&sube=16.
  • [15] Sanoff, H., (2008). Multiple views of Participatory Design. Archnet-IJAR, 2(1):57-69.
  • [16] Sanoff, H., (2000). Community Participation Methods in Design and Planning, NY, USA: John Wiley & Sons, Inc.
  • [17] Çambel, E., (2019). Mimari Tasarım Sürecinde Mühendislik Sorunlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilimdalı.
  • [18] Özgan, E. ve Çambel E., (2018). Mimari Tasarım Sürecinde Mühendislik Sorunlarının Mimarlar Açısından İncelenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 2:47-70.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Ozgan 0000-0003-4531-6394

Esra Çambel 0000-0002-4714-199X

Yayımlanma Tarihi 18 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ozgan, E., & Çambel, E. (2020). Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği. Engineering Sciences, 15(1), 15-26.
AMA Ozgan E, Çambel E. Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği. Engineering Sciences. Ocak 2020;15(1):15-26.
Chicago Ozgan, Ercan, ve Esra Çambel. “Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği”. Engineering Sciences 15, sy. 1 (Ocak 2020): 15-26.
EndNote Ozgan E, Çambel E (01 Ocak 2020) Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği. Engineering Sciences 15 1 15–26.
IEEE E. Ozgan ve E. Çambel, “Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği”, Engineering Sciences, c. 15, sy. 1, ss. 15–26, 2020.
ISNAD Ozgan, Ercan - Çambel, Esra. “Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği”. Engineering Sciences 15/1 (Ocak 2020), 15-26.
JAMA Ozgan E, Çambel E. Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği. Engineering Sciences. 2020;15:15–26.
MLA Ozgan, Ercan ve Esra Çambel. “Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği”. Engineering Sciences, c. 15, sy. 1, 2020, ss. 15-26.
Vancouver Ozgan E, Çambel E. Bazı Taşıyıcı Yapı Elemanların Tasarımında Mimarlardan Kaynaklanan Farklılıkların İstatistiksel Analizi, Bolu Örneği. Engineering Sciences. 2020;15(1):15-26.