BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF VOİCE TRAINING ON THE SPEAKING SKILLS OF POLITICIANS

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 1, 33 - 45, 01.02.2014

Öz

This research ham been realized so as to improve speaking skills and eliminate the vocal defects of politicians via posture, respiration, phonation, resonance and articulation exercises which are the basic features of vocal trainiig. Among the single resportent research techniques that are relevant to this particular research the AB model has been used. In the research, data has been pravided through experimental method. From each of the political parties in the Turkish parliament which fiftiy or more members, six have been chosen. After having yolunteered to participate in the research process, the ones who were willing to take part in the vocal training sessions have been tested via a musical perception measurement test. In the research the Behaviour Observation Form composed of 12 items has been used as the mean of measurement in the inital and final tests. This form has been designed by three vocal coaches, one communications expert and one speech consultant; in total five experts. During the experimentation procedure, the participants have been trained in terms of respiration, phonation, resonance, articulation and puses. Prior to the application and after its completion, behaviour observation form was filled in so as to collect quantitative data. Once the data has been analyzed according to correlation analysis, it became evident that through the vocal training that he participants received, there has been an improvement in the 12 behaviour patterns listed in the behaviour observation form. Thus, the research has revealed that vocal training practices have had a possitive effect on the speaking skills of the politicians who participated in the test.

Kaynakça

  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:14. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:15. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:16. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Aziz, A., (2011). Siyasette Etkili İletişim Teknikleri.
  • İstanbul: Başlık Yayın Grubu. Boone, D.R. and Mc.Farlane, S.C., (2000). The Voice and Voice
  • Therapy. (Sixthedition). USA: Alln&Bacon Evliyaoğlu, G., (1973). Konuşma Sanatı. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Gürhan, D., (2013) . Ses Eğitimi Çalışmalarının Politikacıların
  • Konuşma Becerilerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, EğitimBilimleri Enstitüsü, Ankara. İftar, G. ve Tekin, E., (1997). Tek Denekli Araştırma
  • Yöntemleri.(1.Basım). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları Uztuğ, F., (2004). Siyasal İletişim Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.

SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 1, 33 - 45, 01.02.2014

Öz

Bu araştırma, politikacıların ses eğitimi çalışmalarıyla, ses eğitiminin temel unsurları olan duruş, solunum, fonasyon, rezonans ve artikülasyon egzersizleri yoluyla saes kusurlarını gidermek ve konuşma becerilerini geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada konuya uygun olan tek denekli araştırma yöntemlerinden AB modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler deneysel yöntem kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma grubu olarak T.B.M.M. de 50 ve daha fazla millet vekili bulunduran iki muhalefet partisinden toplam altı millet vekili belirlenmiştir. Bu altı millet vekili, müzikal algı ölçümü yapılarak uygun olan olanların belirlenmesiyle oluşturulmuştur. Araştırmada 12 ögeden oluşan davranış gözlem formu ön test ve son test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Bu form üç ses eğitimi, bir iletişim ve bir de konuşma eğitimi alanlarında uzman beş öğretim elemanının görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Sekiz hafta süren deneysel işlemde katılımcılara solunum, fonasyon, rezonans, artikülasyon ve duruş basamaklarını içeren ses eğitimi uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında davranış gözlem formu ile nicel veriler toplanmıştır. Verilerin sınıf içi korelasyon analizine göre işlenmesi sonucunda, katılımcılara uygulanan ses eğitimiyle, davranış gözlem formundaki 12 davranışta da olumlu yönde ve anlamlı derecede yüksek oranda gelişme olduğu saptanmıştır. Bu sonuç, ses eğitimi çalışmalarının politikacıların konuşma becerileri üzerinde olumlu yönde etkili olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:14. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:15. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Atatürk’ün Bütün Eserleri., (2005). Cilt:16. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Aziz, A., (2011). Siyasette Etkili İletişim Teknikleri.
  • İstanbul: Başlık Yayın Grubu. Boone, D.R. and Mc.Farlane, S.C., (2000). The Voice and Voice
  • Therapy. (Sixthedition). USA: Alln&Bacon Evliyaoğlu, G., (1973). Konuşma Sanatı. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Gürhan, D., (2013) . Ses Eğitimi Çalışmalarının Politikacıların
  • Konuşma Becerilerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, EğitimBilimleri Enstitüsü, Ankara. İftar, G. ve Tekin, E., (1997). Tek Denekli Araştırma
  • Yöntemleri.(1.Basım). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları Uztuğ, F., (2004). Siyasal İletişim Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Demet Gürhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürhan, D. (2014). SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts, 9(1), 33-45. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146
AMA Gürhan D. SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. Şubat 2014;9(1):33-45. doi:10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146
Chicago Gürhan, Demet. “SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts 9, sy. 1 (Şubat 2014): 33-45. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146.
EndNote Gürhan D (01 Şubat 2014) SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts 9 1 33–45.
IEEE D. Gürhan, “SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”, Fine Arts, c. 9, sy. 1, ss. 33–45, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146.
ISNAD Gürhan, Demet. “SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts 9/1 (Şubat 2014), 33-45. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146.
JAMA Gürhan D. SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2014;9:33–45.
MLA Gürhan, Demet. “SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts, c. 9, sy. 1, 2014, ss. 33-45, doi:10.12739/NWSA.2014.9.1.D0146.
Vancouver Gürhan D. SES EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ POLİTİKACILARIN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2014;9(1):33-45.