The purpose of this research is to develop a five grade Likert type scale, which have been analyzed for the validity and the reliability, to measure the attitudes of secondary education pupils towards music lesson (SEMLAS). The scale consists of 7 negative items and 11 positive items, in all 18 items. Exploratory factor analysis is conducted in order to determine the structural validity of SEMLAS. The studies for the valvalidity and reliability of the scale have been conducted on 180 students. Statistical package program (SPSS) 17.0 has been used for the analyses. Barlett's globality test is found to be significant (p
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarını ölçen, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış, beş dereceli Likert tipi bir ölçek (O.M.D.T.Ö.) geliştirmektir. Ölçek, 7 maddesi olumsuz ve 11 maddesi olumlu olmak üzere toplam 18 maddeden meydana gelmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 180 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Analizler için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. OMDTÖ'nin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi tekniği kullanılmıştır. Barlett's küresellik testinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p
Varış, Y. A., & Cesur, D. (2012). ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts, 7(4), 361-374. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA
Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. Mayıs 2012;7(4):361-374. doi:10.12739/10.12739
Chicago
Varış, Yakup Alper, ve Derya Cesur. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 361-74. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote
Varış YA, Cesur D (01 Mayıs 2012) ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts 7 4 361–374.
IEEE
Y. A. Varış ve D. Cesur, “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, Fine Arts, c. 7, sy. 4, ss. 361–374, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD
Varış, Yakup Alper - Cesur, Derya. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts 7/4 (Mayıs 2012), 361-374. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA
Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7:361–374.
MLA
Varış, Yakup Alper ve Derya Cesur. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 361-74, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver
Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7(4):361-74.