BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXAMINATION OF CARL JOACHIM ANDERSEN FLUTE ETUDES USED IN FLUTE EDUCATION IN TERMS OF TONGUE TECHNIQUES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 131 - 142, 01.03.2012

Öz

ABSTRACT It is aimed in this study to examine C. J. Andersen's number Op. 15, op.21, op.30, op.33, op.37, op.41, op.60/I-II, op.63/I-II flute etudes in terms of tongue techniques, to determine which tongue techniques are to be operated and thus guiding flute trainers and trainees. The study is descriptive with regard to the method followed. The population of the study is C. J. Andersen's 188 flute etudes in total and the sample of the study is 62 etudes in total focusing on operating the tongue techniques. In this study, it is aimed to identify which tongue techniques the etudes operate and how these techniques are operated. It has been concluded that in the etudes triple tongue, double tongue and single tongue are employed respectively and within Op.60, Op.63 and op.30, tongue techniques are operated extensively. The single tongue technique with rhythm pattern, the double tongue technique with rhythm pattern and the triple tongue technique with rhythm pattern have been operated extensively.

FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 131 - 142, 01.03.2012

Öz

ÖZET Bu çalışmayla C.J.Andersen'in Op. 15, op.21, op.30, op.33, op.37, op.41, op.60/I-II, op.63/I-II numaralı flüt etütlerini dil teknikleri yönünden incelemek, hangi dil tekniklerini çalıştırmaya yönelik olduğunu saptamak, bu sayede flüt eğitimcilerine ve öğrencilerine rehberlik etmek amaçlanmıştır. Çalışma izlenen yöntem bakımından betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın evreni C.J.Andersen'in toplam 188 flüt etüdü, örneklemi ise dil tekniklerini çalıştırmaya odaklanan toplam 62 etüttür. Çalışmada etütlerin hangi dil tekniklerini çalıştırdığı ve bu tekniklerin nasıl çalıştırıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Etütlerde sırasıyla üçlü dil, çift dil ve tek dil tekniklerine yer verildiği, Op.60, Op.63 ve op.30'da dil tekniklerinin yoğun bir şekilde çalıştırıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Tek dil tekniği ritim kalıbıyla, çift dil tekniği ritim kalıbıyla, üçlü dil tekniği ritim kalıbıyla yoğun olarak çalıştırılmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Gülten Cüceoğlu Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önder, G. . C. (2012). FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Fine Arts, 7(2), 131-142. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Önder GC. FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Fine Arts. Mart 2012;7(2):131-142. doi:10.12739/10.12739
Chicago Önder, Gülten Cüceoğlu. “FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Fine Arts 7, sy. 2 (Mart 2012): 131-42. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Önder GC (01 Mart 2012) FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Fine Arts 7 2 131–142.
IEEE G. . C. Önder, “FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”, Fine Arts, c. 7, sy. 2, ss. 131–142, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Önder, Gülten Cüceoğlu. “FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Fine Arts 7/2 (Mart 2012), 131-142. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Önder GC. FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2012;7:131–142.
MLA Önder, Gülten Cüceoğlu. “FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Fine Arts, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 131-42, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Önder GC. FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN CARL JOACHİM ANDERSEN FLÜT ETÜTLERİNİN DİL TEKNİKLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2012;7(2):131-42.