Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON THE TEACHING OF THE CONCEPT OF “MUSICALITY” IN CLASSICAL GUITAR EDUCATION

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 485 - 494, 01.05.2011

Öz

In classical guitar classes, it is an important process to perform the studies and compositions in a manner appropriate for their musical structures.It must be remembered, it's unavoidable that the methods and techniques used while working on musicality differs from person to person. Accordingly, it becomes more meaningful to do different surveys in different fields, devoted to the students' achievement in understanding the concept of "musicality". In this study, the concept of musicality which has a direct effect on the fundamental techniques in classical guitar education was examined by being handled from different aspects. The main aim of this study is to systematically organize the works related to this topic and to measure the students' levels of perception. At the end of the study, in spite of the absence of a control group, significant increases were obtained in favour of the post-test model from most of the items related to the performance criteria the students were asked to measure.

KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 485 - 494, 01.05.2011

Öz

Klasik gitar derslerinde icra edilen etüt ve eserlerin müzikal yapylaryna uygun olarak seslendirilebilmesi, önemli bir süreçtir. Müzikalite çaly?malarynda kullanylacak yöntem ve tekniklerin ki?iden ki?iye farklylyk gösterebilmesi kaçynylmazdyr. Bu do?rultuda, ö?renciye müzikalite kavramynyn kazandyrylmasyna yönelik farkly alanlarda farkly incelemelerin yapylmasy anlamly hale gelmektedir.Bu çaly?mada, klasik gitar e?itiminde temel teknikleri etkileyen müzikalite kavramy farkly açylardan ele alynarak incelenmi?tir. Bu konu ile ilgili yapylan çaly?malaryn sistemli bir ö?retim yöntemi ile klasik gitar e?itiminde düzenli bir hale getirilmesi ve ö?rencilerin algy düzeylerinin ölçülmesi ara?tyrmanyn temel amacydyr. Ara?tyrma sonucunda kontrol grubu olmamasyna ra?men ö?rencilerden ölçülmesi istenen performans kriterleri maddelerinin birço?undan, son test modeli lehinde anlamly arty?lar elde edilmi?tir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Hasan Arapgiroğlu Bu kişi benim

Ali Korkut Uludağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Arapgiroğlu, H., & Uludağ, A. K. (2011). KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME. Fine Arts, 6(4), 485-494.
AMA Arapgiroğlu H, Uludağ AK. KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME. Fine Arts. Mayıs 2011;6(4):485-494.
Chicago Arapgiroğlu, Hasan, ve Ali Korkut Uludağ. “KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME”. Fine Arts 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 485-94.
EndNote Arapgiroğlu H, Uludağ AK (01 Mayıs 2011) KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME. Fine Arts 6 4 485–494.
IEEE H. Arapgiroğlu ve A. K. Uludağ, “KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME”, Fine Arts, c. 6, sy. 4, ss. 485–494, 2011.
ISNAD Arapgiroğlu, Hasan - Uludağ, Ali Korkut. “KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME”. Fine Arts 6/4 (Mayıs 2011), 485-494.
JAMA Arapgiroğlu H, Uludağ AK. KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME. Fine Arts. 2011;6:485–494.
MLA Arapgiroğlu, Hasan ve Ali Korkut Uludağ. “KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME”. Fine Arts, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 485-94.
Vancouver Arapgiroğlu H, Uludağ AK. KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE MÜZİKALİTE KAVRAMININ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BYR İNCELEME. Fine Arts. 2011;6(4):485-94.