BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK BASKIRESYM SANATÇILARININ ULUSLARARASI SANATA KATKISI

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 14 - 29, 01.02.2011

Öz

Temeli ço?altmaya dayanan baskyresim, sanatçy tarafyndan metal bir plaka, düz yüzeyli bir ta?, düz bir tahta, mu?amba ya da benzeri bir malzeme üzerine yapylyr. Türkiye'de baskyresim sanatynyn tarihi, Ybrahim Müteferrika tarafyndan gerçekle?tirilen ilk Türk basymcyly?yna kadar götürülebilir. Türkiye'deki baskyresim sanatçylaryndan Mustafa Aslyer'in Anadolu halk sanatynyn geleneksel bezeli motifleri, Gündüz Gölönü'nün biçimlerin optik etkilerini ço?altmak amacyyla olu?turdu?u ritmik dokulary, Turgut Zaim'in Anadolu insany temaly konulary, Nevzat Akoral'yn lekesel betimlemeleri, Süleyman Saim Tekcan'yn içinde ya?ady?y toplumun maddi ve manevi kültürünün plastik bir dy?avurumu olarak yansytty?y atlary ve kaligrafileri, Devrim Erbil'in motif ?eklinde olu?turdu?u birimleri, Ercüment Kalmyk'yn soyutlamacy yorumlary, Hasip Pekta?'yn özgün Ekslibris'leri, Atilla Atar'yn soyut do?a imgeli ta?baskylary, Ay?egül Yzer'in biçim ve içerik odakly eserleri, uluslararasy baskyresim sanatyna hem konu hem de estetik anlamda katky sa?lamy?tyr.

THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 14 - 29, 01.02.2011

Öz

Printmaking which is based on duplication is made on a metal plate, smooth surfaced Stone, smooth wood, mackintosh or a similar material. The history of the printmaking in Turkey goes back to the first Turkish typography carried out by Ybrahim Müteferrika. Of the printmaking artists in Turkey, Mustafa Aalyer's traditionally puffed motifs of the Anatolian public art, Gündüz Gölünü's rhythmic tissues which he made to increase the optic effects of the shapes, Turgut ZAYM's Anatolian people themed subjects, Nevzat Akoral's spotted descriptions, Süleyman Saim Tekcan's horses and caligraphies which he reflects as a plastic expression of the economic and moral culture of the society that he lives in, Devrim Eebil's units which he made as motifs, Ercüment Kalmyk's abstractive interpretations, Hasip Pekta?'s original exlibrises, Atilla Atar's abstract nature themed lithographies, Ay?egül Yzer's works which focus on shape and content, contributed to international printmaking in both content and aesthetic means.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

SELMA Şahin Bu kişi benim

Levent Mercin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, S., & Mercin, L. (2011). THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART. Fine Arts, 6(1), 14-29. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Şahin S, Mercin L. THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART. Fine Arts. Şubat 2011;6(1):14-29. doi:10.12739/10.12739
Chicago Şahin, SELMA, ve Levent Mercin. “THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART”. Fine Arts 6, sy. 1 (Şubat 2011): 14-29. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Şahin S, Mercin L (01 Şubat 2011) THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART. Fine Arts 6 1 14–29.
IEEE S. Şahin ve L. Mercin, “THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART”, Fine Arts, c. 6, sy. 1, ss. 14–29, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Şahin, SELMA - Mercin, Levent. “THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART”. Fine Arts 6/1 (Şubat 2011), 14-29. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Şahin S, Mercin L. THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART. Fine Arts. 2011;6:14–29.
MLA Şahin, SELMA ve Levent Mercin. “THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART”. Fine Arts, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 14-29, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Şahin S, Mercin L. THE CONTRIBUTION OF THE TURKISH PRINTMAKING ARTIST TO THE INTERNATIONAL ART. Fine Arts. 2011;6(1):14-29.