BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY MODEL TO OVERCOME THE TECHNICAL DIFFICULTIES ENCOUNTERED IN PIANO EDUCATION

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 47 - 66, 01.02.2011

Öz

In this study conducted, the event of success in overcoming the technical hardships encountered in piano education has been scrutinized by being implemented a different method alternative to the currently conducted technical study methods in the process of piano education in the department of music education and education of fine arts. It has been researched whether alternatively applied technical study method is able to provide the conditions of not causing a burden with which students cannot cope, not oppressing the students reaching the expected technique level which has been anticipated to attain in an easier way and in a shorter time. This method has been configured and applied towards the necessities observed after many factors such as student profiles in the institutions which educate music teachers, the duration of music education, the skills which are supposed to be gained. During the process of application, two methods as descriptive and experimental have been utilized. In the descriptive section, the study group was applied the related "negotiation form" and "brief-opinion survey", in the experimental section, pre-test and post-test with the control group were made use of. As a result; this alternative study method was more successful than the other.

PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 47 - 66, 01.02.2011

Öz

Bu çaly?mada, güzel sanatlar e?itimi bölümü müzik e?itimi anabilim daly piyano e?itimi sürecinde yürütülen mevcut teknik çaly?ma yöntemlerine alternatif olarak farkly bir yöntem uygulanmy? ve bu yöntemin teknik güçlüklerin a?ylmasyna yönelik etkisi ara?tyrylmy?tyr. Alternatif olarak uygulanan teknik çaly?ma yönteminin, ö?renciye ba? edemeyece?i a?yry bir yük getirmemesi, ö?renciyi bunaltmamasy ve ula?ylmasy beklenen teknik düzeye daha kolay ve kysa zamanda gelinmesi ko?ullaryny sa?layyp sa?lamady?y ara?tyrylmy?tyr. Bu yöntem, müzik ö?retmeni yeti?tiren kurumlardaki ö?renci profili, piyano e?itimi süresi, piyano da kazandyrylmak istenilen beceriler gibi birçok faktör göz önüne alynyp dikkatle irdelendikten sonra gözlemlenen ihtiyaçlar do?rultusunda yapylandyrylyp, uygulanmy?tyr. Uygulama sürecinde betimsel ve deneysel olmak üzere iki yöntem kullanylmy?tyr. Betimsel kysymda ara?tyrma grubuna ilgili görü?me formu ve kysa görü? anketi uygulanmy?, deneysel kysymda ise kontrol gruplu ön test-son test modelinden faydalanylmy?tyr. Sonuç olarak alternatif teknik çaly?ma yönteminin ö?rencilerin tutumunda ve ba?arysynda olumlu yönde farklyla?ma yaratty?y tespit edilmi?tir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Yüksel Pirgon Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pirgon, Y. (2011). PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY. Fine Arts, 6(1), 47-66. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Pirgon Y. PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY. Fine Arts. Şubat 2011;6(1):47-66. doi:10.12739/10.12739
Chicago Pirgon, Yüksel. “PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY”. Fine Arts 6, sy. 1 (Şubat 2011): 47-66. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Pirgon Y (01 Şubat 2011) PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY. Fine Arts 6 1 47–66.
IEEE Y. Pirgon, “PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY”, Fine Arts, c. 6, sy. 1, ss. 47–66, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Pirgon, Yüksel. “PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY”. Fine Arts 6/1 (Şubat 2011), 47-66. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Pirgon Y. PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY. Fine Arts. 2011;6:47–66.
MLA Pirgon, Yüksel. “PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY”. Fine Arts, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 47-66, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Pirgon Y. PYYANO E?YTYMYNDE KAR?ILA?ILAN TEKNYK GÜÇLÜKLERYN GYDERYLMESYNE YÖNELYK BYR ÇALI?MA MODELY. Fine Arts. 2011;6(1):47-66.