This study has been improved to clarify the problems encountered while electing students for the music departments of HFAS and to find solutions for them. The study is in scanning model which takes place in descriptive mehod and a questionnaire prepared by the researchers has been used as the tool for data gathering. Working group consists of music teachers who work in different cities of Turkey. At the end of the research, it has been determined that there is a decline in the number of students who apply for HFAS, that though it has been 21 years, HFASs and their functions are not known enough, that it is not possible for students to come to the aptitude tests as prepared beforehand. The researches done show that the difficulty levels of the exams are different.
Bu çaly?ma GSSL'nin müzik bölümlerine özel yetenek synavy ile ö?renci alymynda kar?yla?ylan sorunlary belirlemek ve bunlaryn çözümüne ili?kin öneriler getirmek amacyyla yapylmy?tyr. Çaly?ma betimsel yöntem içerisinde yer alan tarama modelindedir ve veri toplama aracy olarak ara?tyrmacylar tarafyndan hazyrlanan anket kullanylmy?tyr. Çaly?ma grubunu Türkiye'nin farkly illerindeki GSSL'de görev yapan ve ankete cevap veren müzik ö?retmenleri olu?turmaktadyr. Çaly?ma sonucunda, GSSL'ye ba?vuran ö?renci sayysynda azalma görüldü?ü, aradan 21 yyl geçmesine kar?yn GSSL'nin yeterince tanynmady?y ve i?levinin bilinmedi?i, ö?rencilerin GSSL'ye giri? synavyna hazyrlykly gelmelerinin mümkün olmady?y tespit edilmi?tir. Yapylan ara?tyrmalar synav sorularynyn güçlük derecelerinin farkly oldu?unu ortaya koymaktadyr.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İç Mimarlık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |