BibTex RIS Kaynak Göster

A COMPARATIVE ANALYSIS OF INITIAL VIOLIN TEACHING METHOD OF USED IN MUSYC EDUCATYON DEPARTMENTS AND STATE CONSERVATORIES EDUCATING TURKISH MUSIC

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 140 - 152, 01.02.2011

Öz

This research is related to comparative analysis and researching on methods and techniques of preliminary violin training which are applied in faculty of education, fine arts department music teaching in USA and state conservatory that provide Turkish music training. The research is a descriptive study in general scanning model based on context determination; source/document scanning method is applied in acquiring qualitative data and survey method which is in sample group is applied to determine instructors' view in acquiring quantitive data. In the evaluation of survey related to areas % and f are utilized and in comparative analysis Ki-square test is utilized. The results differ greatly between the two institutions have been identified since the violin teaching in general, internationally accepted methods of teaching the violin since the conduct of the Turkish music has been proposed to be useful.

TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 140 - 152, 01.02.2011

Öz

Bu ara?tyrma, Türk müzi?i e?itimi veren devlet konservatuvarlary ile e?itim fakülteleri güzel sanatlar e?itimi bölümü müzik e?itimi A.B.D.'nda uygulanan ba?langyç keman ö?retim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve kar?yla?tyrmaly analizine yöneliktir. Ara?tyrma, durum tespitine dayaly genel tarama modelinde betimsel bir çaly?ma olup; nitel verilerin elde edilmesinde kaynak/belge tarama yöntemi kullanylmy?, nicel verilerin elde edilmesinde ise örneklem grubunda yer alan ö?retim elemanlarynyn görü?lerini tespit etmeye yönelik olarak anket tekni?i uygulanmy?tyr. Anketlerin alanlara ili?kin de?erlendirilmesinde % ve f, kar?yla?tyrmaly analizinde ise Ki-kare testine ba?vurulmu?tur. Ara?tyrmanyn sonucunda; iki kurum arasynda ba?langyç keman ö?retiminin büyük ölçüde farklylyklar gösterdi?i tespit edilmi? ve genel anlamda ba?langyç Türk müzi?i keman ö?retiminin de uluslar arasy kabul edilen metodlarla yürütülmesinin yararly olaca?y önerisinde bulunulmu?tur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Aytekin Albuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Albuz, A. (2011). TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY. Fine Arts, 6(1), 140-152. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Albuz A. TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY. Fine Arts. Şubat 2011;6(1):140-152. doi:10.12739/10.12739
Chicago Albuz, Aytekin. “TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY”. Fine Arts 6, sy. 1 (Şubat 2011): 140-52. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Albuz A (01 Şubat 2011) TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY. Fine Arts 6 1 140–152.
IEEE A. Albuz, “TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY”, Fine Arts, c. 6, sy. 1, ss. 140–152, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Albuz, Aytekin. “TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY”. Fine Arts 6/1 (Şubat 2011), 140-152. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Albuz A. TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY. Fine Arts. 2011;6:140–152.
MLA Albuz, Aytekin. “TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY”. Fine Arts, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 140-52, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Albuz A. TÜRK MÜZY?Y E?YTYMY VEREN DEVLET KONSERVATUVARLARI YLE MÜZYK E?YTYMY ANABYLYM DALLARINDA UYGULANAN BA?LANGIÇ KEMAN Ö?RETYM YÖNTEM VE TEKNYKLERYNYN KAR?ILA?TIRMALI ANALYZY. Fine Arts. 2011;6(1):140-52.