BibTex RIS Kaynak Göster

The Efficiency of Elaboration Strategy Learning Violin in Anatolia Fine Arts High Schools

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 139 - 149, 01.04.2010

Öz

In this study, it is searched that students studying violin in the Music Department of Anatolian Fine Arts High Schools (MD AFAHS) if elaboration strategies contribute to their learning. The answer is tried to find out for this question. 3 schools were selected from different regions within 54 AFAHS in Turkey, the sample consisted of 25 11. grade students studying here took part, 13 of whom were in experiment and 12 of whom were in control group. Experiment duration continuing 5 days was recorded with a camera and watched by 3 expert observers. The findings were analysed statical and found out as a result of the study that elaboration strategy stages had a positive effect on MD AFAHS students' learning violin. Elaboration strategy is an efficient and useful strategy that can be used in the education of MD AFAHS students.

Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 139 - 149, 01.04.2010

Öz

Bu ara?tyrmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde (AGSL MB) keman e?itimi almakta olan lise ö?rencilerinin anlamlandyrma stratejilerini kullanarak, ö?renmelerine katkyda bulunulup bulunulamayaca?y sorusuna yanyt aranmy?tyr. Türkiye'de bulunan 54 AGSL içerisinde farkly bölgelerden 3 okul seçilmi?, burada ö?renim görmekte olan 25 2. synyf ö?rencisi örneklemi olu?turmu?tur. Bu ö?rencilerden 13'ü deney, 12'si kontrol grubunu olu?turmaktadyr. Be? gün devam eden deney süreci kamera ile kaydedilmi?, daha sonra 3 uzman gözlemci tarafyndan izlenmi?, elde edilen bulgularyn istatistiki analizleri sonucunda "anlamlandyrma stratejisi"nin, AGSL MB keman ö?rencilerinin e?itiminde oldukça faydaly ve keman ö?renmede kullanylabilir, i?evuruk bir ö?renme stratejisi oldu?u sonucuna varylmy?tyr.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Özlem Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akın, Ö. (2010). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi. Fine Arts, 5(3), 139-149. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akın Ö. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi. Fine Arts. Nisan 2010;5(3):139-149. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akın, Özlem. “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?Renmeye Etkisi”. Fine Arts 5, sy. 3 (Nisan 2010): 139-49. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akın Ö (01 Nisan 2010) Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi. Fine Arts 5 3 139–149.
IEEE Ö. Akın, “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi”, Fine Arts, c. 5, sy. 3, ss. 139–149, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akın, Özlem. “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?Renmeye Etkisi”. Fine Arts 5/3 (Nisan 2010), 139-149. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akın Ö. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi. Fine Arts. 2010;5:139–149.
MLA Akın, Özlem. “Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?Renmeye Etkisi”. Fine Arts, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 139-4, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akın Ö. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Anlamlandyrma Stratejisinin Keman Ö?renmeye Etkisi. Fine Arts. 2010;5(3):139-4.