BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 87 - 95, 07.04.2015

Öz

2009, and took part in the women’s movements starting newly in the 1960s.The artist was impressed by the areas she lived, and nurtured by the local and universal stories while creating her Works, but after 1970, her Works are utterly about women and their true stories from the prehistory to the present day. Nancy Spero’s known work “Acrobat”: The research, titled Dissident Dance’ aims to determine how the artist questioned the place of women in the historical process within her style, based on the work titled ‘Acrobat’ of Nancy Spero as a female artist, who is aware of the fact how social and political events influence society. In the research, the work titled ‘Acrobat’ is examined in the context of usage and interpretation of technical, stylistic, historical and mythological sources, based on the Works created by Nancy Spero using different techniques. At the end of this research, it is thought to be possible to symbolize Nancy Spero, who made interpretation and criticize in her own artistic style as a female artist by turning in favour of all the negativity she lived

Kaynakça

  • • Bird, J., Isaak, J., and Lotringer, S., (2001). Nancy Spero, Phadion Press Limited, Londra, pp:42, 67.
  • • Demir, F., (2001). Art Book Matisse, Dost Kitabevi, Elemond s.p.a. , Venedik, pp:50.
  • • Dzielska, M., (1999). İskenderiyeli Hypatia, Berfin Yayınevi, İstanbul, pp:38,72.
  • • Leppert, R., (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, pp:273,275.
  • • Lyon, C., (2010). Nancy Spero: The Work, Prestel, Münih, pp:1-7.
  • • Markus, D., (2013). Nancy Spero,Lelong,Exhibition Reviews, Art in America, May, Vol. 101, Issue 5, pp:164.
  • • Wye, D., (2004). Artist&Prints Masterworks From The Museum of Modern Art, The Department of Publication The Museum of Modern Art, New York, pp: 214.
  • • Yorgancı, İ., (2013). Devlet- Tiyatro İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • http://library.neu.edu.tr/Neutez/6313411893/ismihan%20yorganc%C4%B1%20tez.pdf (2 Temmuz 2014).
  • İnternet Kaynakları
  • Nötral Tarafsız Blog, (2 Mart 2014).
  • http://www.notral.com/2010/09/paganizm-incelemesi.html
  • The British Museum, (10 Eylül 2014). http://www.britishmuseum.org/explore/highlights/highlight_objects/pe_mla/s/sheela-na-gig.aspx.
  • The British Museum, (12 Eylül 2014).
  • http://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details.aspx?objectId=399256&partId=1.
  • Şener. S., Tiyatronun Kaynağına İlişkin Notlar, (10 Şubat 2014).
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/GENEL/sener.pdf.
  • ART 21, (3 Ekim 2013).
  • http://www.art21.org/images/nancy-spero/ballad-von-der-judenhure-marie-sanders-iii-brecht-1998-1.
  • Wikipedia, İskenderiyeli Hypatia, (10 Aralık 2013).
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0skenderiyeli_Hypatia.
  • Resim Listesi
  • • Printshow international, (3 Mart 2013).
  • http://printshow.wordpress.com/2011/04/28/notes-in-time/
  • • ART 21, (3 Mart 2013).
  • http://www.pbs.org/art21/images/nancy-spero/a-cycle-in-time-1995.
  • • Five Colleges and Historic Deerfiels Database [AC] Mead Art Museum at Amherst College; [HC] Hampshire College Art Gallery; [HD] Historic Deerfield; [MH] Mount Holyoke College Art Museum; [MH SK] The Joseph Allen Skinner Museum at Mount Holyoke College; [SC] Smith College Museum of Art; [UM] University Museum of Contemporary Art at UMASS Amherst, (9 Eylül 2014).
  • http://museums.fivecolleges.edu/detail.php?museum=&t=objects&type=exact&f=&s=alexander&record=333.
  • • Galerie Lelong, (6 Şubat 2015).
  • http://www.galerielelong.com/sites/default/files/imagecache/work_large/gl_7092_-_goddess_nut_ii_1.jpg.

NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 87 - 95, 07.04.2015

Öz

Nancy Spero,1926-2009 yılları arasında yaşayan, 1960 yıllarında yeni yeni oluşmaya başlayan kadın hareketlerinin içinde yer alan Amerikalı sanatçıdır. Çalışmalarını oluştururken yaşadığı bölgelerden, yerel ve evrensel hikâyelerden beslenen sanatçının, 1970 yılından sonra çalışmaları tamamıyla kadınlar ve onların tarih öncesinden günümüze kadar yaşadıkları ile ilgilidir. “Nancy Spero’nun “Akrobat” Adlı Yapıtı: Muhalif Dans” başlıklı araştırma, sosyal ve siyasal olayların toplumları nasıl etkilediğinin bilincinde bir kadın sanatçı olan Nancy Spero’nun “Akrobat” isimli eserinden hareket edilerek sanatçının; toplumsal olayları, tarihsel süreçte kadının yerini kendi üslubu çerçevesinde nasıl sorguladığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Nancy Spero’nun farklı tekniklerle gerçekleştirdiği çalışmalardan yola çıkılarak “Akrobat” isimli eseri; teknik, üslup, tarihi ve mitolojik kaynakları kullanışı ve yorumlayışı çerçevesinde incelenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda, tarihin her döneminde farklı alanlarda var olma mücadelesi veren kadına; yine bir kadın ve sanatçı olarak yaşadığı bütün olumsuzlukları lehine çevirip kendi sanatsal üslubu çerçevesinde eleştiri ve yorum getiren Nancy Spero’yu bir sembol olarak nitelendirmenin olası olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • • Bird, J., Isaak, J., and Lotringer, S., (2001). Nancy Spero, Phadion Press Limited, Londra, pp:42, 67.
  • • Demir, F., (2001). Art Book Matisse, Dost Kitabevi, Elemond s.p.a. , Venedik, pp:50.
  • • Dzielska, M., (1999). İskenderiyeli Hypatia, Berfin Yayınevi, İstanbul, pp:38,72.
  • • Leppert, R., (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, pp:273,275.
  • • Lyon, C., (2010). Nancy Spero: The Work, Prestel, Münih, pp:1-7.
  • • Markus, D., (2013). Nancy Spero,Lelong,Exhibition Reviews, Art in America, May, Vol. 101, Issue 5, pp:164.
  • • Wye, D., (2004). Artist&Prints Masterworks From The Museum of Modern Art, The Department of Publication The Museum of Modern Art, New York, pp: 214.
  • • Yorgancı, İ., (2013). Devlet- Tiyatro İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • http://library.neu.edu.tr/Neutez/6313411893/ismihan%20yorganc%C4%B1%20tez.pdf (2 Temmuz 2014).
  • İnternet Kaynakları
  • Nötral Tarafsız Blog, (2 Mart 2014).
  • http://www.notral.com/2010/09/paganizm-incelemesi.html
  • The British Museum, (10 Eylül 2014). http://www.britishmuseum.org/explore/highlights/highlight_objects/pe_mla/s/sheela-na-gig.aspx.
  • The British Museum, (12 Eylül 2014).
  • http://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details.aspx?objectId=399256&partId=1.
  • Şener. S., Tiyatronun Kaynağına İlişkin Notlar, (10 Şubat 2014).
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/GENEL/sener.pdf.
  • ART 21, (3 Ekim 2013).
  • http://www.art21.org/images/nancy-spero/ballad-von-der-judenhure-marie-sanders-iii-brecht-1998-1.
  • Wikipedia, İskenderiyeli Hypatia, (10 Aralık 2013).
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0skenderiyeli_Hypatia.
  • Resim Listesi
  • • Printshow international, (3 Mart 2013).
  • http://printshow.wordpress.com/2011/04/28/notes-in-time/
  • • ART 21, (3 Mart 2013).
  • http://www.pbs.org/art21/images/nancy-spero/a-cycle-in-time-1995.
  • • Five Colleges and Historic Deerfiels Database [AC] Mead Art Museum at Amherst College; [HC] Hampshire College Art Gallery; [HD] Historic Deerfield; [MH] Mount Holyoke College Art Museum; [MH SK] The Joseph Allen Skinner Museum at Mount Holyoke College; [SC] Smith College Museum of Art; [UM] University Museum of Contemporary Art at UMASS Amherst, (9 Eylül 2014).
  • http://museums.fivecolleges.edu/detail.php?museum=&t=objects&type=exact&f=&s=alexander&record=333.
  • • Galerie Lelong, (6 Şubat 2015).
  • http://www.galerielelong.com/sites/default/files/imagecache/work_large/gl_7092_-_goddess_nut_ii_1.jpg.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Müzik
Yazarlar

Sezin Türk Kaya

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türk Kaya, S. (2015). NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS. Fine Arts, 10(2), 87-95. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166
AMA Türk Kaya S. NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS. Fine Arts. Nisan 2015;10(2):87-95. doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166
Chicago Türk Kaya, Sezin. “NANCY SPERO’NUN ‘AKROBAT’ ADLI YAPITI: MUHALİF DANS”. Fine Arts 10, sy. 2 (Nisan 2015): 87-95. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166.
EndNote Türk Kaya S (01 Nisan 2015) NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS. Fine Arts 10 2 87–95.
IEEE S. Türk Kaya, “NANCY SPERO’NUN ‘AKROBAT’ ADLI YAPITI: MUHALİF DANS”, Fine Arts, c. 10, sy. 2, ss. 87–95, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166.
ISNAD Türk Kaya, Sezin. “NANCY SPERO’NUN ‘AKROBAT’ ADLI YAPITI: MUHALİF DANS”. Fine Arts 10/2 (Nisan 2015), 87-95. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166.
JAMA Türk Kaya S. NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS. Fine Arts. 2015;10:87–95.
MLA Türk Kaya, Sezin. “NANCY SPERO’NUN ‘AKROBAT’ ADLI YAPITI: MUHALİF DANS”. Fine Arts, c. 10, sy. 2, 2015, ss. 87-95, doi:10.12739/NWSA.2015.10.2.D0166.
Vancouver Türk Kaya S. NANCY SPERO’NUN “AKROBAT” ADLI YAPITI: MUHALİF DANS. Fine Arts. 2015;10(2):87-95.