Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 228 - 234, 20.10.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi Güzel sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
3.sınıf Koro dersinde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin uygulandığı deney
grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubu
arasındaki akademik başarının anlamlı olup olmadığını belirlemektir.
Araştırmada, Koro eğitiminde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin önemini
inceleyen ön test - son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Yansız atama
ile iki grup oluşturulmuş bunlardan biri deney, öteki kontrol grubudur. Her iki
grupta da deney öncesi ve sonrası ölçümler yapılmıştır. Deneyde yapılan
uygulamalar sonrasında deney ve kontrol grubu canlı olarak izlenerek
değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirmeler sonucunda deney grubu öğrencilerin
küçük gruplar hâlinde çalışarak ve birbirinin öğrenmesine yardım ederek
öğrenmeyi gerçekleştirdikleri, yüz yüze etkileşim sağladıkları, grup üyelerinin
birbirlerinin öğrenme sorumluluğunu taşıdıkları, grubun her üyesinin en iyi
derecede öğrenebilmesi için üyeler arasında iyi çalışma ilişkisinin olduğu
gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonucunda takım çalışmasına dayalı öğrenmenin
öğrencilerinin akademik başarılarına olumlu yönde etkisi olduğu tespit
edilmiştir. 

Kaynakça

  • • Alpuğan, N.N., (2010). Koro Müziğinde Dil, Kullanımı ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • • Arıkan, M., (1971). Koro ve Koro Yönetimi (1. Baskı). Milli Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • • Atılgan, H., Demirtaş, H., Aksu, M.B., and Silman, F., (2010). İlköğretim Okul Yöneticilerine Yönelik Takım Algısı Ölçeği Geliştirme Çalışması. Ege Eğitim Dergisi 2010, (11)2:20–441, İzmir.
  • • Çevik, S., (1997). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri. Doruk Yayınları. Ankara.
  • • Egüz, S., (1999). Toplu Ses Eğitimi I. Doğuş Matbaacılık. Ankara.
  • • Gökçe, M., (2008). Koro Dizilişlerinin Müziksel Sonuçlara Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • • Kaplan, A., (2005). Kültürel müzikoloji. Bağlam Yayınları. İstanbul.
  • • Karasar, N., (2004). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. Ankara.
  • • Okyay, E., (2001). Ezginin Serüveni ve Koro Kültürü Hakkında I. Ulusal Koro Eğtimi ve Yönetimi Sempozyumu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara.
  • • Tuna, B., (2003). Takım Çalışmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri.
  • • Uçan, A., (1994). Müzik Eğitimi/Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • • Wallace, M., (1998, Nisan). Synergy through Teamwork: Sharing Primary School Leadership. Poster sunum, The Annual Meeting of the American Educational Research Association (San Diego, CA, April 13-17, 1998), University of Wales Cardiff, Wales, UK.
  • • Yaşar, Y., (2015). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Koro Çalışmalarında Karşılaşılan Ses Eğitimi İle İlgili Sorunların Çözümüne İlişkin Yaklaşımlar, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • • What a Choir. www.musicarussica.com/book_excerpts/Chesnokov_Ch_1_sample.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 228 - 234, 20.10.2017

Öz

Kaynakça

  • • Alpuğan, N.N., (2010). Koro Müziğinde Dil, Kullanımı ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • • Arıkan, M., (1971). Koro ve Koro Yönetimi (1. Baskı). Milli Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • • Atılgan, H., Demirtaş, H., Aksu, M.B., and Silman, F., (2010). İlköğretim Okul Yöneticilerine Yönelik Takım Algısı Ölçeği Geliştirme Çalışması. Ege Eğitim Dergisi 2010, (11)2:20–441, İzmir.
  • • Çevik, S., (1997). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri. Doruk Yayınları. Ankara.
  • • Egüz, S., (1999). Toplu Ses Eğitimi I. Doğuş Matbaacılık. Ankara.
  • • Gökçe, M., (2008). Koro Dizilişlerinin Müziksel Sonuçlara Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • • Kaplan, A., (2005). Kültürel müzikoloji. Bağlam Yayınları. İstanbul.
  • • Karasar, N., (2004). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. Ankara.
  • • Okyay, E., (2001). Ezginin Serüveni ve Koro Kültürü Hakkında I. Ulusal Koro Eğtimi ve Yönetimi Sempozyumu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi. Ankara.
  • • Tuna, B., (2003). Takım Çalışmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri.
  • • Uçan, A., (1994). Müzik Eğitimi/Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.
  • • Wallace, M., (1998, Nisan). Synergy through Teamwork: Sharing Primary School Leadership. Poster sunum, The Annual Meeting of the American Educational Research Association (San Diego, CA, April 13-17, 1998), University of Wales Cardiff, Wales, UK.
  • • Yaşar, Y., (2015). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Koro Çalışmalarında Karşılaşılan Ses Eğitimi İle İlgili Sorunların Çözümüne İlişkin Yaklaşımlar, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • • What a Choir. www.musicarussica.com/book_excerpts/Chesnokov_Ch_1_sample.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2017).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Sevinç

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sevinç, S. (2017). KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ. Fine Arts, 12(4), 228-234.
AMA Sevinç S. KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ. Fine Arts. Ekim 2017;12(4):228-234.
Chicago Sevinç, Sema. “KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ”. Fine Arts 12, sy. 4 (Ekim 2017): 228-34.
EndNote Sevinç S (01 Ekim 2017) KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ. Fine Arts 12 4 228–234.
IEEE S. Sevinç, “KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 4, ss. 228–234, 2017.
ISNAD Sevinç, Sema. “KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ”. Fine Arts 12/4 (Ekim 2017), 228-234.
JAMA Sevinç S. KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ. Fine Arts. 2017;12:228–234.
MLA Sevinç, Sema. “KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 4, 2017, ss. 228-34.
Vancouver Sevinç S. KORO EĞİTİMİNDE TAKIM ÇALIŞMASINA DAYALI ÖĞRENMENİN ÖNEMİ. Fine Arts. 2017;12(4):228-34.