Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 3, 23 - 30, 24.07.2018

Öz

Araştırma, nitel bir
araştırma olup, veriler nitel yaklaşımın gerektirdiği bireysel görüşme, mülakat,
kaynak tarama ve görüşme formu uygulama yöntemleriyle toplanmıştır. Nitel veri
toplama teknikleri ile ele alınan bu araştırmada, müzik performansında dereceli
ölçme anahtarı kullanımına ilişkin görüşleri değerlendirebilmek amacı ile
çeşitli branşlardan 17 müzik öğretim elemanından oluşan örneklem grubuna
görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretim elemanları müziksel
performans sınavlarında öğrencinin performansını ölçmek için yazılı bir ölçme
aracından yararlanmaksızın nesnel ve istatistiksel bir ölçüm yapmanın “kısmen
” mümkün olabileceğini
belirtmişlerdir. Dereceli ölçme aracı ile müziksel performans sınavlarında
öğrencinin performansının ölçümünün çok büyük oranda sistematik, güvenilir,
geçerli ve kullanışlı duruma getirilebileceği görüşündedirler. Ek olarak,
geliştirilecek böyle bir ölçme aracının yer aldığı bir sınav sisteminin düzenli
olarak kullanılması da büyük ölçüde önemli görülmektedir ve ayrıca söz konusu
özelliklerde bir ölçme aracının zamanı iyi kullanmak bakımından da büyük ölçüde
elverişli olacağı görüşünü paylaşmışlardır.

Kaynakça

  • • Birel, A.S., (2014). Viyolonsel Öğretiminde Performansı Değerlendirmeye Yönelik Hazırlanan Dereceli Puanlama Anahtarının (Rubrik) Sınanması Ve Değerlendirilmesi. Ankara. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Doktora Tezi).
  • • Çepni, S., (2007). Performansların Değerlendirilmesi b. Ölçme ve Değerlendirme. Karip, Emin. (Ed.). Ankara. 1. Baskı. Pegem Yayıncılık.
  • • Dalkıran, E., (2006). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Ankara. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • • Goodrich, H., (1997). Understanding Rubrics. Educational Leadership 54 (4):14.
  • • Hargreaves, A., Lorna, E., and Michele, S., (2002). Perspectives on Alternativen Assessment Reform, American Educational Research Journal.
  • • Kan, A., (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ödev ve Projeler. (Editör: Hakan Atılgan). Ankara: Anı Yayıncılık, s:328–340.
  • • Köse, E., (2007). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin Planlanması. Ölçme ve Değerlendirme. Karip, Emin.(Ed.). Ankara. 1. Baskı. Pegem Yayıncılık.
  • • Mertler, C.A., (2001). Designing Scoring Rubrics for Your Classroom, Practical Assessment, Research & Evaluation, 7, 25. http://pareonline.net/getvn.asp?v=7&n=25. Erisim Tarihi: 03.04.2006).
  • • Millî Egitim Bakanlığı, (2006a). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225.html, Erişim Tarihi:13.05.2008).
  • • Popham, J.W., (1997). What’s Wrong-And What’s Right-with Rubrics. Educational Leadership 55(2):72-75.
  • • Tufan, S. ve Özdoğan, C., (1997). Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri). Ulutaş,S.ideas.ceit.metu.edu.tr/ttkb/Mersin_Seminer/sunular/29112006/ Ölçme ve Değerlendirmesunu.son.ppt
  • • Ulutaş, S., (2006). ideas.ceit.metu.edu.tr/ttkb/Mersin_Seminer/sunular/29112006/ ÖLÇME ve Değerlendirmesunu.son.ppt.
  • • Uçan, A., (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3(1), 287-307.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 3, 23 - 30, 24.07.2018

Öz

Kaynakça

  • • Birel, A.S., (2014). Viyolonsel Öğretiminde Performansı Değerlendirmeye Yönelik Hazırlanan Dereceli Puanlama Anahtarının (Rubrik) Sınanması Ve Değerlendirilmesi. Ankara. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Doktora Tezi).
  • • Çepni, S., (2007). Performansların Değerlendirilmesi b. Ölçme ve Değerlendirme. Karip, Emin. (Ed.). Ankara. 1. Baskı. Pegem Yayıncılık.
  • • Dalkıran, E., (2006). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Ankara. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • • Goodrich, H., (1997). Understanding Rubrics. Educational Leadership 54 (4):14.
  • • Hargreaves, A., Lorna, E., and Michele, S., (2002). Perspectives on Alternativen Assessment Reform, American Educational Research Journal.
  • • Kan, A., (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ödev ve Projeler. (Editör: Hakan Atılgan). Ankara: Anı Yayıncılık, s:328–340.
  • • Köse, E., (2007). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin Planlanması. Ölçme ve Değerlendirme. Karip, Emin.(Ed.). Ankara. 1. Baskı. Pegem Yayıncılık.
  • • Mertler, C.A., (2001). Designing Scoring Rubrics for Your Classroom, Practical Assessment, Research & Evaluation, 7, 25. http://pareonline.net/getvn.asp?v=7&n=25. Erisim Tarihi: 03.04.2006).
  • • Millî Egitim Bakanlığı, (2006a). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225.html, Erişim Tarihi:13.05.2008).
  • • Popham, J.W., (1997). What’s Wrong-And What’s Right-with Rubrics. Educational Leadership 55(2):72-75.
  • • Tufan, S. ve Özdoğan, C., (1997). Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri). Ulutaş,S.ideas.ceit.metu.edu.tr/ttkb/Mersin_Seminer/sunular/29112006/ Ölçme ve Değerlendirmesunu.son.ppt
  • • Ulutaş, S., (2006). ideas.ceit.metu.edu.tr/ttkb/Mersin_Seminer/sunular/29112006/ ÖLÇME ve Değerlendirmesunu.son.ppt.
  • • Uçan, A., (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3(1), 287-307.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğçe Kaynak 0000-0003-2081-6982

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kaynak, T. (2018). MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ. Fine Arts, 13(3), 23-30.
AMA Kaynak T. MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. Temmuz 2018;13(3):23-30.
Chicago Kaynak, Tuğçe. “MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 13, sy. 3 (Temmuz 2018): 23-30.
EndNote Kaynak T (01 Temmuz 2018) MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ. Fine Arts 13 3 23–30.
IEEE T. Kaynak, “MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ”, Fine Arts, c. 13, sy. 3, ss. 23–30, 2018.
ISNAD Kaynak, Tuğçe. “MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 13/3 (Temmuz 2018), 23-30.
JAMA Kaynak T. MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2018;13:23–30.
MLA Kaynak, Tuğçe. “MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts, c. 13, sy. 3, 2018, ss. 23-30.
Vancouver Kaynak T. MÜZİKSEL PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİNDE DERECELİ ÖLÇME ARACINA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2018;13(3):23-30.