Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer'in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 4, 217 - 232, 26.10.2020

Öz

Literatürde “ERG” teorisi olarak bilinen Alderfer'in ERG Teorisine (Varlık-İlişki-Büyüme Teorisi) göre, insanların üç temel ihtiyacı vardır. Bu ihtiyaçlar "Varoluş", "İlişki" ve "Gelişme" dır. İkincisi 2019'da düzenlenen Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri bir anlamda mesleki eğitim olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada; Alderfer'in ERG Teorisine göre, müzik öğretmenlerinin mesleklerinde kendilerini geliştirme ihtiyaçlarının Kodaly eğitim günlerine katılarak ne kadar karşılandığı araştırılmıştır. Alderfer'ın ERG Teorisi ile öğretmenlerin profesyonel mesleki ihtiyaçları ile Kodaly eğitim günleri pozitif ve doğrudan bir ilişki içindedir. Araştırma, betimsel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel araştırma modeli ile yapılmış ve araştırmada Kodaly Eğitim Günleri’ne katılan müzik eğitimcilerinin, mesleki memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların mesleki memnuniyet ölçeğinin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, Uluslararası Kodaly Eğitim Günlerinin katılımcıların mesleki memnuniyetini arttırdığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K., (2014). Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. Sakarya University Journal of Education, 4/2:57-71.
  • Avşaroğlu, S., Deniz, M.E. ve Kahraman, A., (2005). Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (14):115-129.
  • Choksy, L., Abramson, M.R., Gillespie, A., and Woods, D., (1986). Teaching Music in The Twentieth Century. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Çoban, S., (2016). Can We Apply Kodaly Philosophy in Turkey as School Music Education Programmes?. Electronic International Journal of Education, Arts, and Science (EIJEAS), 2(4).
  • Demirkasımoğlu, N., (2010). Defining “Teacher Professionalism” from Different Perspectives. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 2047-2051.
  • Dobszay, L., (1972). The Kodály Method and Its Musical Basis. Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 14:15-33.
  • Gençay, Ö.A., (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2):765-780.
  • Gibson, J., Ivancevich, J., and Konopaske, R., (2012). Organizations: Behavior, Structure, Processes. McGraw-Hill Higher Education. New York.
  • Gündoğdu, P., (2006). Müzik Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Güven, D., (2010). Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye’de Öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2):13-21.
  • MEB (2020) Erişim adresi: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355, s.8).
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, (2020). Erişim adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf)
  • Karataş, K., Ardıç, T. ve Oral, B., (2017). Öğretmenlik Mesleğinin Yeterlikleri ve Geleceği: Metaforik Bir Analiz. Electronic Turkish Studies, 12(33).
  • Kaya, E. ve Zengin, S., (2019). Antalya Özel Eğitim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Studies Educational Sciences, 14(4):1455-1464.
  • Kılıç, I. and Yazıcı, T. (2012). Study of Job Satisfaction and Professional Exhaustion of Music Teachers in Fine Arts and Sport High Schools in Terms Of Some Variables. Fine Arts, 7(2):182-198.
  • Kuzgun, Y., Sevim. A.S. ve Hamamcı, Z., (2005). Mesleki Doyum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Dizisi, 1, 81-87.
  • Murphy, G.A. and Calway, B.A. (2008). Professional Development for Professionals: Beyond Sufficiency Learning. Australian Journal of Adult Learning, 48(3):424.
  • Sevimli, F. ve İşcan, Ö.F., (2005). Bireysel ve İş Ortamına Ait Etkenler Açısından İş Doyumu. Ege Akademik Bakış Dergisi, 5(1):55-64.
  • Shulman, L.S., (1986). Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher, 15(2):4-14.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G., (2017). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sultanova, A., (2011). C. Orffe, ve Z. Kodaly Sistemlerinin Eski Sovyet Ülkelerinin Müzik Eğitimi Sistemlerine Etkisi. Rusya ve Azerbaycan Örneği. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Turkey.
  • Tekin, G. ve Görgülü, B., (2018). Clayton Alderfer'in Erg Teorisi Ve Çalışanların İş Tatmini. Social Sciences Studies Journal, 4, 17.
  • TDK, (2005). Türk Dil Kurumu Sözlüğü. 10. Baskı, Ankara.
  • Yaylacı, A.F., (2013). Öğretmenlerin Kendilerini Geliştirmelerine İlişkin Yaklaşım Sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, ss:25-40.
  • Yang, C.L., Hwang, M., and Chen, Y.C., (2011). An Empirical Study of the Existence, Relatedness and Growth (ERG)Ttheory in Consumer's Selection of Mobile Value-Added Services. African Journal of Business Management, 5(19):7885.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Çoban 0000-0003-2987-8063

Vildan Özdemir 0000-0003-1670-8217

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çoban, S., & Özdemir, V. (2020). Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği. Fine Arts, 15(4), 217-232.
AMA Çoban S, Özdemir V. Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği. Fine Arts. Ekim 2020;15(4):217-232.
Chicago Çoban, Sibel, ve Vildan Özdemir. “Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi ‘II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri’ Örneği”. Fine Arts 15, sy. 4 (Ekim 2020): 217-32.
EndNote Çoban S, Özdemir V (01 Ekim 2020) Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği. Fine Arts 15 4 217–232.
IEEE S. Çoban ve V. Özdemir, “Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi ‘II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri’ Örneği”, Fine Arts, c. 15, sy. 4, ss. 217–232, 2020.
ISNAD Çoban, Sibel - Özdemir, Vildan. “Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi ‘II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri’ Örneği”. Fine Arts 15/4 (Ekim 2020), 217-232.
JAMA Çoban S, Özdemir V. Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği. Fine Arts. 2020;15:217–232.
MLA Çoban, Sibel ve Vildan Özdemir. “Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi ‘II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri’ Örneği”. Fine Arts, c. 15, sy. 4, 2020, ss. 217-32.
Vancouver Çoban S, Özdemir V. Müzik Eğitimcilerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin, Clayton Alderfer’in Vig (ERG) Teorisine Göre Değerlendirmesi “II. Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri” Örneği. Fine Arts. 2020;15(4):217-32.