Literatürde “ERG” teorisi olarak bilinen Alderfer'in ERG Teorisine (Varlık-İlişki-Büyüme Teorisi) göre, insanların üç temel ihtiyacı vardır. Bu ihtiyaçlar "Varoluş", "İlişki" ve "Gelişme" dır. İkincisi 2019'da düzenlenen Uluslararası İstanbul Kodaly Eğitim Günleri bir anlamda mesleki eğitim olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada; Alderfer'in ERG Teorisine göre, müzik öğretmenlerinin mesleklerinde kendilerini geliştirme ihtiyaçlarının Kodaly eğitim günlerine katılarak ne kadar karşılandığı araştırılmıştır. Alderfer'ın ERG Teorisi ile öğretmenlerin profesyonel mesleki ihtiyaçları ile Kodaly eğitim günleri pozitif ve doğrudan bir ilişki içindedir. Araştırma, betimsel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel araştırma modeli ile yapılmış ve araştırmada Kodaly Eğitim Günleri’ne katılan müzik eğitimcilerinin, mesleki memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların mesleki memnuniyet ölçeğinin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, Uluslararası Kodaly Eğitim Günlerinin katılımcıların mesleki memnuniyetini arttırdığı söylenebilir.
Kodaly Müzik Eğitimi Vig Teorisi Mesleki Doyum Varoluş Gelişme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4 |