İber Yarımadası yüzyıllar boyunca farklı toplumlara ev sahipliği yapmıştır. Endülüs Emevilerin bu topraklara gelmesiyle (711) Doğu kültürü de bu coğrafyada yeşermeye başlamıştır. Endülüs’ün mimarisi, müziği, edebiyatı, popüler kültürü bugüne kadar geleneksel yapısını koruyabilmiştir. 19. yüzyılın sonlarına doğru İspanyol piyano müziği altın çağını yaşamaya başlamış, besteciler Endülüs folklorik öğelerini de kendi müzikal dillerinde kullanmışlardır. Bu çalışmada İspanyol müziğinin karakteristik özelliklerine değinilmiş, İspanyol bestecilerin eserlerinden örnekler verilerek bu müzikal özellikler desteklenmiştir. Çalışmanın odak noktası Manuel de Falla (1876-1946), Manuel Ponce (1882-1948) ve Joaquin Rodrigo (1901-1909) tarafından bestelenen üç ayrı eserdeki ortak tematik motiftir. Bu eserler sırasıyla Noches en las Jardines de Espana eserinin En los Jardines de la Cierra de Cordoba bölümü, Concierto del Sur eserinin ilk bölümü (Allegro moderato) ve Concierto para una Fiesta eserinin son bölümüdür (Allegro moderato). Değinilen çalışmalardaki tematik motif aynı ses malzemesine ve ritmik yapıya sahiptir. Bu motifin Endülüs’e özgü ayırt edici yönleri araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 4 |