BibTex RIS Kaynak Göster

ACTION HEROINES AS CYBORG FIGURES IN CINEMA

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 44 - 58, 01.03.2014

Öz

Recent action heroines emerging in mainstream science fiction and action cinema in the last fifteen years have stood out with their tech-savviness, physical superiority and attractiveness. These characters have been criticized for being written unconvincingly; and in a way male audiences` pleasure. In this study, an alternative approach to these action heroines, based on Haraway`s ´cyborg figure` concept, is undertaken.

Kaynakça

  • Bell, D., (2002). An Introduction to Cybercultures. Routledge. Gabbard, G.O. ve Gabbard, K., (2001). Sinema ve Psikiyatri (Y. Eradam, H. Satılmış, Çev.). İstanbul: Okuyan us
  • Güçsal, P., (2010). Sunuş. Donna Haraway, Başka Yer (ss.7-44) (G. Pusar, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Haraway, D., (2006). Siborg Manifestosu (O. Akınhay, Çev.).
  • Agora Kitaplığı: İstanbul. Hills, E., (1999). From ‘Figurative Males’ To Action Heroines: Further Thoughts On Active Women İn The Cinema. Screen, 40(1), 38Inness, S.A., (2004). “Boxing Gloves and Bustiers”: New Images of Tough Women. Inness, S. A. (Ed.), Action chicks: New Images Of Tough Women in Popular Culture (ss.1-17). New York: Palgrave Macmillan.
  • Işık, E., (1998). Beden ve Toplum Kuramı. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Mencimer, S., (2001). Violent Femmes. Erişim: www.washingtonmonthly.com/features/2001/0109.mencimer.html
  • Özgüven, F., (2010, 26 Ağustos). Angelina! Erişim: www.radikal.com.tr
  • Shilling, C., (2004). Body in Culture, Technology and Society. Sage.

SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 44 - 58, 01.03.2014

Öz

Ana akım bilim kurgu ve aksiyon sinemasında son on beş yılda daha çok görünürlük kazanan kadın kahramanlar; teknoloji kullanım becerileri, fiziksel üstünlük ve çekicilikleri ile ön plana çıkmışlardır. Bu kadın karakterler, geleneksel feminist kuram ile incelendiğinde, erkek izleyicinin zevkine uygun olarak ve inandırıcı olmayan bir biçimde yazılmakla eleştirilmişlerdir. Bu çalışmada söz konusu eleştiriler de dikkate alınarak kadın aksiyon kahramanları, Haraway`ın ´siborg figürü` kavramını temel alan farklı bir yaklaşımla ele alınmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Bell, D., (2002). An Introduction to Cybercultures. Routledge. Gabbard, G.O. ve Gabbard, K., (2001). Sinema ve Psikiyatri (Y. Eradam, H. Satılmış, Çev.). İstanbul: Okuyan us
  • Güçsal, P., (2010). Sunuş. Donna Haraway, Başka Yer (ss.7-44) (G. Pusar, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Haraway, D., (2006). Siborg Manifestosu (O. Akınhay, Çev.).
  • Agora Kitaplığı: İstanbul. Hills, E., (1999). From ‘Figurative Males’ To Action Heroines: Further Thoughts On Active Women İn The Cinema. Screen, 40(1), 38Inness, S.A., (2004). “Boxing Gloves and Bustiers”: New Images of Tough Women. Inness, S. A. (Ed.), Action chicks: New Images Of Tough Women in Popular Culture (ss.1-17). New York: Palgrave Macmillan.
  • Işık, E., (1998). Beden ve Toplum Kuramı. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Mencimer, S., (2001). Violent Femmes. Erişim: www.washingtonmonthly.com/features/2001/0109.mencimer.html
  • Özgüven, F., (2010, 26 Ağustos). Angelina! Erişim: www.radikal.com.tr
  • Shilling, C., (2004). Body in Culture, Technology and Society. Sage.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Onur Orkan Akşit Bu kişi benim

Aslı Favaro Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akşit, O. O., & Favaro, A. (2014). SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR. Humanities Sciences, 9(2), 44-58. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179
AMA Akşit OO, Favaro A. SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR. Humanities Sciences. Mart 2014;9(2):44-58. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179
Chicago Akşit, Onur Orkan, ve Aslı Favaro. “SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR”. Humanities Sciences 9, sy. 2 (Mart 2014): 44-58. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179.
EndNote Akşit OO, Favaro A (01 Mart 2014) SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR. Humanities Sciences 9 2 44–58.
IEEE O. O. Akşit ve A. Favaro, “SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR”, Humanities Sciences, c. 9, sy. 2, ss. 44–58, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179.
ISNAD Akşit, Onur Orkan - Favaro, Aslı. “SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR”. Humanities Sciences 9/2 (Mart 2014), 44-58. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179.
JAMA Akşit OO, Favaro A. SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR. Humanities Sciences. 2014;9:44–58.
MLA Akşit, Onur Orkan ve Aslı Favaro. “SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR”. Humanities Sciences, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 44-58, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0179.
Vancouver Akşit OO, Favaro A. SİBORG FİGÜRLERİ OLARAK SİNEMADA KADIN KAHRAMANLAR. Humanities Sciences. 2014;9(2):44-58.