BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF THE ORGANIZATIONAL COMMITMENT OF THE TURKISH MEDIA PROFESSIONALS

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 82 - 94, 01.03.2014

Öz

The field research method was used in the study which comprises of the Turkish Media sector professionals` organizational commitment levels and determining the factors affecting the level of organizational commitment, organizational commitment with the level of relations between demographic factors to investigate corporate qualifications. The statistical analysis was made in the study conducted with 232 persons volunteer media professionals by preparing data obtained. As a result, the professionals of the Turkish media research have moderate corporate commitment in general. The meaningful relationships were found within the context of the level of commitment to the corporate sector and the characteristics of enterprise media group with demographic factors age and between monthly income. It has been identified that the level of public sector professionalsa€â„¢s organizational commitment is higher than the level of private sector and the highest level of corporate commitment to they are members of TRT media group. It has been come through that the age of media professionals also increased after the age of 35 and income groups the professionals who take 2000-2500 TL monthly income have the highest level of corporate commitment to professionals.

Kaynakça

  • Alpar, R., (2010). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden
  • Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik-Güvenirlik, Detay Yayıncılık: Ankara, s:174,192. Bayram, L., (2005). “Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel
  • Bağlılık”, Sayıştay Dergisi, Ekim-Aralık, sayı:59, s.125-139 Çöl, G., (2004). Örgütsel Bağlılık Kavramı ve Benzer Kavramlarla İlişkisi, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 6 (2), 4-11.
  • Doğan, S. ve Kılıç, S., (2007). “Örgütsel Bağlılığın
  • Sağlanmasında Personel Güçlendirmenin Yeri Ve Önemi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 29, Temmuz-Aralık, s.37-61 Dolu, B., (2011). Bankacılık Sektöründe Çalışanların Örgütsel
  • Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, s.17-18 Durna, U. ve Eren, V., (2005). “Üç Bağlılık Unsuru Ekseninde
  • Örgütsel Bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), s.210-219 Gündoğan, T., (2009). Örgütsel Bağlılık: Türkiye Cumhuriyet
  • Merkez Bankası Uygulaması, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, Ankara, 139 s: 21 İbicioğlu, H., (2000). Örgütsel Bağlılıkta Paradigmatik Uyumun
  • Yeri”, Dokuz Eylül Ünv. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), s.13-22 Kalaycı, Ş., (2008). SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 3. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd.Şti., Ankara, s:74. Meyer, J.P. and Allen, N.J., (1991). “A Three-Component
  • Conceptualization of Organizational Commitment” Human Resource Management Review, V:1, N.1, p.61-89 doi:10.1016/1053-4822 (91)90011-Z
  • Mowday, R.T., Steers, R.M., and Porter, L.W., (1979). “The
  • Measurement of Organizational Commitment”, Journal of Vocational Behavior, 14, p.224-247 doi:10.1016/0001-8791(79)90072-1
  • Özdevecioğlu, M., (2003). “Algılanan Örgütsel Destek İle
  • Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, cilt:18, sayı:2, s.113130
  • Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T., and Boulian, P.V., (1974). “Organizational Commitment, Job Satisfaction, and Turnover Among Psychiatric Technicians”, Journal of Applied
  • Psychology, V:59(5), p.603-609 doi:10.1037/h0037335
  • Randall, D.M., (1987). “ Commitment and the Organization: The Organizaton Man Revisited” Academy of Management Review, V.12,N:3,p. 460-471 doi:10.5465/AMR.1987.4306561

TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 82 - 94, 01.03.2014

Öz

Türk Medya sektörü çalışanlarının kurumsal bağlılık düzeylerinin ve kurumsal bağlılık düzeyini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, kurumsal bağlılık düzeyi ile kurumsal nitelikler ve demografik faktörler arasındaki ilişkilerin araştırılması amacıyla yapılan çalışmada alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. 232 gönüllü medya çalışanıyla yürütülen araştırmada elde edilen veriler düzenlenerek istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türk medyası çalışanlarının genel olarak orta düzeyde kurumsal bağlılığa sahip oldukları belirlenmiştir. Kurumsal bağlılık düzeyi ile kurumsal niteliklerden sektör ve medya grubuyla demografik faktörlerden yaş-aylık gelir arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Kamu sektörü çalışanlarının kurumsal bağlılık düzeyinin özel sektöre göre daha yüksek olduğu, kurumsal bağlılık düzeyi en yüksek olan medya çalışanlarının TRT medya grubu mensubu oldukları tespit edilmiştir. 35 yaşından sonra medya çalışanlarının yaşı arttıkça kurumsal bağlılık düzeylerinin de arttığı ve gelir grupları içerisinde 2000-2500 TL aylık gelire sahip çalışanların en yüksek kurumsal bağlılık düzeyine sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Alpar, R., (2010). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden
  • Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik-Güvenirlik, Detay Yayıncılık: Ankara, s:174,192. Bayram, L., (2005). “Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel
  • Bağlılık”, Sayıştay Dergisi, Ekim-Aralık, sayı:59, s.125-139 Çöl, G., (2004). Örgütsel Bağlılık Kavramı ve Benzer Kavramlarla İlişkisi, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 6 (2), 4-11.
  • Doğan, S. ve Kılıç, S., (2007). “Örgütsel Bağlılığın
  • Sağlanmasında Personel Güçlendirmenin Yeri Ve Önemi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 29, Temmuz-Aralık, s.37-61 Dolu, B., (2011). Bankacılık Sektöründe Çalışanların Örgütsel
  • Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, s.17-18 Durna, U. ve Eren, V., (2005). “Üç Bağlılık Unsuru Ekseninde
  • Örgütsel Bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(2), s.210-219 Gündoğan, T., (2009). Örgütsel Bağlılık: Türkiye Cumhuriyet
  • Merkez Bankası Uygulaması, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, Ankara, 139 s: 21 İbicioğlu, H., (2000). Örgütsel Bağlılıkta Paradigmatik Uyumun
  • Yeri”, Dokuz Eylül Ünv. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), s.13-22 Kalaycı, Ş., (2008). SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 3. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd.Şti., Ankara, s:74. Meyer, J.P. and Allen, N.J., (1991). “A Three-Component
  • Conceptualization of Organizational Commitment” Human Resource Management Review, V:1, N.1, p.61-89 doi:10.1016/1053-4822 (91)90011-Z
  • Mowday, R.T., Steers, R.M., and Porter, L.W., (1979). “The
  • Measurement of Organizational Commitment”, Journal of Vocational Behavior, 14, p.224-247 doi:10.1016/0001-8791(79)90072-1
  • Özdevecioğlu, M., (2003). “Algılanan Örgütsel Destek İle
  • Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, cilt:18, sayı:2, s.113130
  • Porter, L.W., Steers, R.M., Mowday, R.T., and Boulian, P.V., (1974). “Organizational Commitment, Job Satisfaction, and Turnover Among Psychiatric Technicians”, Journal of Applied
  • Psychology, V:59(5), p.603-609 doi:10.1037/h0037335
  • Randall, D.M., (1987). “ Commitment and the Organization: The Organizaton Man Revisited” Academy of Management Review, V.12,N:3,p. 460-471 doi:10.5465/AMR.1987.4306561
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Demet Somuncuoğlu Özerbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özerbaş, D. S. (2014). TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ. Humanities Sciences, 9(2), 82-94. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181
AMA Özerbaş DS. TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ. Humanities Sciences. Mart 2014;9(2):82-94. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181
Chicago Özerbaş, Demet Somuncuoğlu. “TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ”. Humanities Sciences 9, sy. 2 (Mart 2014): 82-94. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181.
EndNote Özerbaş DS (01 Mart 2014) TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ. Humanities Sciences 9 2 82–94.
IEEE D. S. Özerbaş, “TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ”, Humanities Sciences, c. 9, sy. 2, ss. 82–94, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181.
ISNAD Özerbaş, Demet Somuncuoğlu. “TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ”. Humanities Sciences 9/2 (Mart 2014), 82-94. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181.
JAMA Özerbaş DS. TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ. Humanities Sciences. 2014;9:82–94.
MLA Özerbaş, Demet Somuncuoğlu. “TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ”. Humanities Sciences, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 82-94, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.4C0181.
Vancouver Özerbaş DS. TÜRK MEDYA ÇALIŞANLARININ KURUMSAL BAĞLILIĞININ İNCELENMESİ. Humanities Sciences. 2014;9(2):82-94.