BibTex RIS Kaynak Göster

YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 223 - 233, 01.03.2011

Öz

Yunanca bilgelik sevgisi anlamyna gelen "philosophia" terimi, Yunan felsefi ve bilimsel gelene?indeki rasyonel zihinsel etkinli?i ifade eder. Ayny zihinsel etkinlik Arapça konu?an ve yazan ortaça? Yakyn Do?u dü?ünürleri tarafyndan felsefe olarak adlandyrylmy?tyr. Kimi zaman bu zihinsel etkinlik hikmet olarak adlandyrylmy? ise de standart terim olarak felsefe sözcü?ü kullanylagelmi?tir. Yslam felsefesinin olu?umuna en fazla katkyda bulunan ?ey, ortaça? Yslam dünyasyndaki çeviri hareketleri sonucunda Antik Yunana ait felsefi ve bilimsel eserlerdeki tarty?malaryn Müslüman dü?ünürlerin teolojik tarty?malarynyn içinde yer almaya ba?lamasydyr. Bu süreçte Yskenderiye Akademisi'nin önemli bir rolü vardyr. Bu çaly?ma, Yslam felsefesinin do?up geli?mesinde Yskenderiye Kenti, Yskenderiye Kütüphanesi ve Yskenderiye Akademisinin rolünü ve önemini de?erlendirmektedir.

THE ROLE OF THE ACADEMY OF ALEXANDRIA IN THE FORMATION OF ISLAMIC PHILOSOPHY

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 223 - 233, 01.03.2011

Öz

The term "philosophia" which means love of wisdom in Greek designates the rational intellectual activity in Greek philosophical and scientific tradition. The same intellectual activity was named falsafa by medieval Near East thinkers who spoke and wrote Arabic. Although this intellectual activity was sometimes called "hikmet", term the word "philosophy" has been used as a standard term. What contributed most to the formation of Islamic philosophy is the incorporation of the discussions found in the works of ancient Greek philosophers into the theological discussions medieval Muslim thinkers were engaged with. In this process, The Academy of Alexandria had a significant role. This study evaluates the crucial role the Alexandria town, library and academy played in the birth and development of Islamic philosophy.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kamu Yönetimi
Yazarlar

Hamdi Onay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Onay, H. (2011). YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ. Humanities Sciences, 6(2), 223-233. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Onay H. YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ. Humanities Sciences. Mart 2011;6(2):223-233. doi:10.12739/10.12739
Chicago Onay, Hamdi. “YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ”. Humanities Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 223-33. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Onay H (01 Mart 2011) YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ. Humanities Sciences 6 2 223–233.
IEEE H. Onay, “YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ”, Humanities Sciences, c. 6, sy. 2, ss. 223–233, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Onay, Hamdi. “YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ”. Humanities Sciences 6/2 (Mart 2011), 223-233. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Onay H. YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ. Humanities Sciences. 2011;6:223–233.
MLA Onay, Hamdi. “YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ”. Humanities Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 223-3, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Onay H. YSLAM FELSEFESYNYN OLU?UM SÜRECYNDE YSKENDERYYE AKADEMYSYNYN ROLÜ. Humanities Sciences. 2011;6(2):223-3.