BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 14, 27.01.2015

Öz

The purpose of this study is to determine premenstrual syndromes (PMS) and PMS-related anger observed in primary school teachers, and examine the relationship between of PMS on anger and anger expression styles. Since anger should not be investigated alone, the effects of PMS on anger development in teachers were demonstrated in this study. The study is an analytical and cross-sectional one. The sample consists of 113 teachers. The socio-demographic characteristics data form, Premenstrual Assessment Form (PAF) and SL- Anger -Trait Anger and Anger Expression Scale were used as data collection tools. For the data analysis, numbers and percentage distributions, the means of two independent samples and correlation analysis were used. The study findings demonstrated that approximately half of the teachers suffered PMS, their trait anger and anger expression scores were moderate and PMS affected their trait anger and anger expression styles

Kaynakça

  • Adıgüzel, H., Taşkın, E.O. ve Danacı, A.E., (2007). Manisa İlinde Premenstrüel Sendrom Belirti Örüntüsü ve Belirti Yaygınlığının Araştırılması. Türk Psikiyatri Dergisi, 18(3), ss: 215-222.
  • Balkaya, F. ve Şahin, N.H., (2003). Çok Boyutlu Öfke Ölçeği. Türk Psikiyatri Derg, 14, ss: 192-202.
  • Berkowitz, L., (1990). On the formation and regulation of anger and aggression: A cognitive-neoassociationistic analysis. Am Psychol, 45, pp:494-503.
  • Can, HÖ., (2008). Menstrüel Siklus Bozuklukları. Edit: Şirin A. Kadın Sağlığı, BEDRAY Basın Yayıncılık ltd. Şti., İstanbul, ss.148-173.
  • Coyne, M., (2008). Premenstrual Syndrome (PMS). MedicineNet. Erişim Tarihi: 09. 08. 2011 Erişim adresi: www.medicinenet.com/premenstrual_syndrome/article.htm
  • Çetin, SK., Akdeniz, F. ve Tamar, M., (2005). Depresif Bozukluk Tanılı Genç Kızlarda Adet Öncesi Belirti Dağılımı ve Şiddeti. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, ss: 145-153.
  • Demir, B., Algül, L.Y. ve Güven, E.S.G., (2006). Sağlık Çalışanlarında Premenstrüel Sendrom İnsidansı ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Türk Jinekoloji ve Obstetrik Derneği Dergisi, 3(4), ss: 262-70.
  • Dereboy, Ç., Dereboy, F., Yiğitol, F. ve Coşkun, A., (1994). Premenstruel Değerlendirme Formunun Psikometrik Verileri: Küme Analitik Bir Çalışma. Türk Psikiyarti Dergisi, 5(2), ss: 83- 90.
  • Dickerson, L.M., Mazyck, P.J. ve Hunter, M.H., (2003). Premenstrual syndrome. American Family Physician, 67(8), ss:43-52.
  • Durmuş, B., Öztürk, H. ve Kurşun, M., (2000). Hemşirelerin Öfke Düzeyleri ve Öfke İfade Tarzlarının Belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 16(2-3), ss:21-29.
  • Erci, B., Okanlı, A. ve Kılıç, D., (1999). Premenstruel Sendromun Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ve Depresyon Düzeyi ile İlişkisi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2(2), ss:14-26.
  • Fogel, CI., (1997). Experiences and Disorders of the Menstrual Cyle, (Sixth Ed.). Mosby Inc, pg: 1147-72.
  • Gözüm, S., Özer, H. ve Tuncel, Ş., (1996). Premenstrüel Gerilim Belirtilerinin Sağlıklı Genç Erişkinlerde Görülme Derecesi ve Bunların Anksiyete ve Depresyon Düzeyleriyle İlişkisi. Düşünen Adam. 9(4), ss:40-46.
  • İmamoğlu, S., (2003). “Öğretmen Adaylarının Öfke ve Öfke İfade Tarzları ile Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, İstanbul.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S., (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), ss:73-84.
  • Keskin, G., Gümüş, A.B. ve Engin, E., (2011). Bir Grup Sağlık Çalışanında Öfke ve Mizaç Özellikleri: İlişkisel Bir İnceleme. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24, ss:199-208.
  • Kısa, S., Zeyneloğlu, S. ve Güler, N., (2012). Üniversite Öğrencilerinde Premenstrual Sendrom Görülme Sıklığı ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(4), ss:284-297.
  • Kısaç, I., (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Sürekli Öfke ve Öfke ifade Düzeyleri”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kıvrak, A.O. ve Taşğın, Ö., (2010). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Premenstrüel Sendrom Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss:110-19.
  • Lerner, H., (2001). Öfke Dansı, (Çev: Sinem Gül). Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Mishell, D.R., (2005). Premenstrual Disorders: Epidemiology and Disease Burden. American Journal Managed Care, 11, pp:473-79.
  • Nourjah, P., (2008). Premenstrual Syndrome Among Teacher Training University Students in Iran, J Obstet Gynecol India, 58(1), pp:49-52.
  • Oskay, Ü., Can, G., Taş, D. ve Sezgin, Ö., (2008). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Görülen Perimenstrual Sorunlar. İ.Ü.F.N. Hem. Derg, 16(63), ss:157-164.
  • Özcan, H., Subaşı, B., (2013).Psychopathology in Premenstrual Syndrome. Journal of Mood Disorders, 3(4), ss:146-9.
  • Öner, N., (1996). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler: Bir Başvuru Kaynağı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Özbay, Y., (Ed.) (2011). Eğitim Psikolojisi, PEGEM Akademi, Ankara.
  • Özer, K.A., (1994). Öfke, Kaygı ve Depresyon Eğilimlerinin Bilişsel Alt Yapısıyla İlgili Bir Çalışma. Türk Psikoloji Dergisi, 9(31), ss:26-35.
  • Öztürk, S. ve Tanrıverdi, D., (2010). Premenstrual Sendrom ve Başetme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(3), ss:57-61.
  • Öztürk, H. ve Durmuş, B., (2008). Hemşirelerde Premenstural Sendrom Görülme Durumlarının İncelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 24(2), ss:65-76.
  • Özyeşil, Z., (2012). Five Factor Personality Traits as Predictor of Trait Anger and Anger Expression, Education and Science, 37(163), pp: 322-32.
  • Qiao, M., Zhang, H., Liu, H., Luo, S., Wang, T., Zhang, J., and Lijin, J., (2012). Prevalence of Premenstrual Syndrome and Premenstrual Dysphoric Disorder in A Population-Based Sample in China, European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology, 162(1), pg: 83–86
  • Savaşır, I. ve Şahin, N.H., (1997). Bilişsel Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık kullanılan Ölçekler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Serin, N.B. ve Genç, H., (2011). Öfke Yönetimi Eğitimi Programının Ergenlerin Öfke Denetimi Becerilerin Etkisi, Eğitim ve Bilim, 36(159), ss:236-54.
  • Soykan, Ç., (2003). Öfke ve Öfke Yönetimi. Kriz, 11(2), ss:19-28.
  • Şahin, H., (2005). Öfke ve Öfke Denetiminin Kuramsal Temelleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), ss:1-22.
  • Tanrıverdi, G., Selçuk, E. ve Okanlı, A., (2010). Üniversite Öğrencilerinde Premenstrual Sendrom Prevelansı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), ss:52-57.
  • Topçuoğlu, M.A. ve Koç, Ö. (2009). Premenstrual Sendrom ve Premenstrual Disforik Bozukluk. Haseki Tıp Bülteni, 47(2), ss:5-10.
  • Türkçapar, A.F. ve Türkçapar, M.H., (2011). Premenstruel Sendrom ve Premenstruel Disforik Bozuklukta Tanı ve Tedavi: Bir gözden Geçirme. Klinik Psikiyatri, 14, ss:241-53.
  • Whittington, R. ve Wykes, T., (1996). An Evaluation Of Staff Training in Psychological Techniques For The Management Of Patient Aggression. J Clin Nurs, 5, ss:257-261;
  • Wilson, C.A., Turner C.W. ve Keye W.R., (1991). First Bom Adolescent Doughters and Mother With and Without Premenstrual Syndrome: A Comparison. Journal Adolesc Health, 12(2), 130-137.
  • Yaman, E. ve Türker, S., (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki. Akademik Bakış Dergisi, 23, ss:1-12.
  • Yöndem, Z.D. ve Bıçak, B., (2008). Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeyi ve Öfke Tarzları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), ss:1-15.
  • Yücel, U., Bilge, A., Oran, N.T., Ersoy, M.A., Gençdoğan, B. ve Özveren, Ö., (2009). Adölesanlarda Premenstruel Sendrom Yaygınlığı ve Depresyon Riski Arasındaki İlişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10(1), ss:55–61.

SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 14, 27.01.2015

Öz

Bu aaraştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinde Premenstrual Sendrom (PMS) ve öfke görülme durumu, PMS’un öfke ve öfke ifade tarzlarına etkisinin belirlenmesidir. Öfke incelenirken tek başına incelenmemesi gerektiğinden öğretmenlerde öfke oluşumuna PMS’un etkisi bu araştırma ile ortaya konulmuştur. Araştırma, analitik ve kesitsel nitelikte bir araştırmadır. 113 öğretmen örneklemi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Sosyo-demografik özelliklere ilişkin veri formu, Geriye Dönük Premenstural Değerlendirme Formu (PDF) ve SL-Öfke Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde sayı ve yüzdelik dağılımları alınmış, iki bağımsız örneklem ortalaması ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma  bulgularına göre; öğretmenlerin yaklaşık yarısında PMS görüldüğü, sürekli öfke ve öfke ifade tarz puanlarının orta düzeyde olduğu ve PMS görülme durumlarının sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarının etkilediği ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H., Taşkın, E.O. ve Danacı, A.E., (2007). Manisa İlinde Premenstrüel Sendrom Belirti Örüntüsü ve Belirti Yaygınlığının Araştırılması. Türk Psikiyatri Dergisi, 18(3), ss: 215-222.
  • Balkaya, F. ve Şahin, N.H., (2003). Çok Boyutlu Öfke Ölçeği. Türk Psikiyatri Derg, 14, ss: 192-202.
  • Berkowitz, L., (1990). On the formation and regulation of anger and aggression: A cognitive-neoassociationistic analysis. Am Psychol, 45, pp:494-503.
  • Can, HÖ., (2008). Menstrüel Siklus Bozuklukları. Edit: Şirin A. Kadın Sağlığı, BEDRAY Basın Yayıncılık ltd. Şti., İstanbul, ss.148-173.
  • Coyne, M., (2008). Premenstrual Syndrome (PMS). MedicineNet. Erişim Tarihi: 09. 08. 2011 Erişim adresi: www.medicinenet.com/premenstrual_syndrome/article.htm
  • Çetin, SK., Akdeniz, F. ve Tamar, M., (2005). Depresif Bozukluk Tanılı Genç Kızlarda Adet Öncesi Belirti Dağılımı ve Şiddeti. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, ss: 145-153.
  • Demir, B., Algül, L.Y. ve Güven, E.S.G., (2006). Sağlık Çalışanlarında Premenstrüel Sendrom İnsidansı ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Türk Jinekoloji ve Obstetrik Derneği Dergisi, 3(4), ss: 262-70.
  • Dereboy, Ç., Dereboy, F., Yiğitol, F. ve Coşkun, A., (1994). Premenstruel Değerlendirme Formunun Psikometrik Verileri: Küme Analitik Bir Çalışma. Türk Psikiyarti Dergisi, 5(2), ss: 83- 90.
  • Dickerson, L.M., Mazyck, P.J. ve Hunter, M.H., (2003). Premenstrual syndrome. American Family Physician, 67(8), ss:43-52.
  • Durmuş, B., Öztürk, H. ve Kurşun, M., (2000). Hemşirelerin Öfke Düzeyleri ve Öfke İfade Tarzlarının Belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 16(2-3), ss:21-29.
  • Erci, B., Okanlı, A. ve Kılıç, D., (1999). Premenstruel Sendromun Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ve Depresyon Düzeyi ile İlişkisi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2(2), ss:14-26.
  • Fogel, CI., (1997). Experiences and Disorders of the Menstrual Cyle, (Sixth Ed.). Mosby Inc, pg: 1147-72.
  • Gözüm, S., Özer, H. ve Tuncel, Ş., (1996). Premenstrüel Gerilim Belirtilerinin Sağlıklı Genç Erişkinlerde Görülme Derecesi ve Bunların Anksiyete ve Depresyon Düzeyleriyle İlişkisi. Düşünen Adam. 9(4), ss:40-46.
  • İmamoğlu, S., (2003). “Öğretmen Adaylarının Öfke ve Öfke İfade Tarzları ile Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, İstanbul.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S., (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), ss:73-84.
  • Keskin, G., Gümüş, A.B. ve Engin, E., (2011). Bir Grup Sağlık Çalışanında Öfke ve Mizaç Özellikleri: İlişkisel Bir İnceleme. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24, ss:199-208.
  • Kısa, S., Zeyneloğlu, S. ve Güler, N., (2012). Üniversite Öğrencilerinde Premenstrual Sendrom Görülme Sıklığı ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(4), ss:284-297.
  • Kısaç, I., (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Sürekli Öfke ve Öfke ifade Düzeyleri”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kıvrak, A.O. ve Taşğın, Ö., (2010). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Premenstrüel Sendrom Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss:110-19.
  • Lerner, H., (2001). Öfke Dansı, (Çev: Sinem Gül). Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Mishell, D.R., (2005). Premenstrual Disorders: Epidemiology and Disease Burden. American Journal Managed Care, 11, pp:473-79.
  • Nourjah, P., (2008). Premenstrual Syndrome Among Teacher Training University Students in Iran, J Obstet Gynecol India, 58(1), pp:49-52.
  • Oskay, Ü., Can, G., Taş, D. ve Sezgin, Ö., (2008). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Görülen Perimenstrual Sorunlar. İ.Ü.F.N. Hem. Derg, 16(63), ss:157-164.
  • Özcan, H., Subaşı, B., (2013).Psychopathology in Premenstrual Syndrome. Journal of Mood Disorders, 3(4), ss:146-9.
  • Öner, N., (1996). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler: Bir Başvuru Kaynağı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Özbay, Y., (Ed.) (2011). Eğitim Psikolojisi, PEGEM Akademi, Ankara.
  • Özer, K.A., (1994). Öfke, Kaygı ve Depresyon Eğilimlerinin Bilişsel Alt Yapısıyla İlgili Bir Çalışma. Türk Psikoloji Dergisi, 9(31), ss:26-35.
  • Öztürk, S. ve Tanrıverdi, D., (2010). Premenstrual Sendrom ve Başetme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(3), ss:57-61.
  • Öztürk, H. ve Durmuş, B., (2008). Hemşirelerde Premenstural Sendrom Görülme Durumlarının İncelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 24(2), ss:65-76.
  • Özyeşil, Z., (2012). Five Factor Personality Traits as Predictor of Trait Anger and Anger Expression, Education and Science, 37(163), pp: 322-32.
  • Qiao, M., Zhang, H., Liu, H., Luo, S., Wang, T., Zhang, J., and Lijin, J., (2012). Prevalence of Premenstrual Syndrome and Premenstrual Dysphoric Disorder in A Population-Based Sample in China, European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology, 162(1), pg: 83–86
  • Savaşır, I. ve Şahin, N.H., (1997). Bilişsel Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık kullanılan Ölçekler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Serin, N.B. ve Genç, H., (2011). Öfke Yönetimi Eğitimi Programının Ergenlerin Öfke Denetimi Becerilerin Etkisi, Eğitim ve Bilim, 36(159), ss:236-54.
  • Soykan, Ç., (2003). Öfke ve Öfke Yönetimi. Kriz, 11(2), ss:19-28.
  • Şahin, H., (2005). Öfke ve Öfke Denetiminin Kuramsal Temelleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), ss:1-22.
  • Tanrıverdi, G., Selçuk, E. ve Okanlı, A., (2010). Üniversite Öğrencilerinde Premenstrual Sendrom Prevelansı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), ss:52-57.
  • Topçuoğlu, M.A. ve Koç, Ö. (2009). Premenstrual Sendrom ve Premenstrual Disforik Bozukluk. Haseki Tıp Bülteni, 47(2), ss:5-10.
  • Türkçapar, A.F. ve Türkçapar, M.H., (2011). Premenstruel Sendrom ve Premenstruel Disforik Bozuklukta Tanı ve Tedavi: Bir gözden Geçirme. Klinik Psikiyatri, 14, ss:241-53.
  • Whittington, R. ve Wykes, T., (1996). An Evaluation Of Staff Training in Psychological Techniques For The Management Of Patient Aggression. J Clin Nurs, 5, ss:257-261;
  • Wilson, C.A., Turner C.W. ve Keye W.R., (1991). First Bom Adolescent Doughters and Mother With and Without Premenstrual Syndrome: A Comparison. Journal Adolesc Health, 12(2), 130-137.
  • Yaman, E. ve Türker, S., (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki. Akademik Bakış Dergisi, 23, ss:1-12.
  • Yöndem, Z.D. ve Bıçak, B., (2008). Öğretmen Adaylarının Öfke Düzeyi ve Öfke Tarzları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(2), ss:1-15.
  • Yücel, U., Bilge, A., Oran, N.T., Ersoy, M.A., Gençdoğan, B. ve Özveren, Ö., (2009). Adölesanlarda Premenstruel Sendrom Yaygınlığı ve Depresyon Riski Arasındaki İlişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10(1), ss:55–61.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sağlık Hizmetleri ( ebelik, hemşirelik, Beslenme ve Diyetisyenlik, Odyoloji vb.)
Yazarlar

Hafize Öztürk Can

Zehra Baykal Akmeşe

Birsen Durmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk Can, H., Baykal Akmeşe, Z., & Durmuş, B. (2015). SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Life Sciences, 10(1), 1-14. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005
AMA Öztürk Can H, Baykal Akmeşe Z, Durmuş B. SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Life Sciences. Ocak 2015;10(1):1-14. doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005
Chicago Öztürk Can, Hafize, Zehra Baykal Akmeşe, ve Birsen Durmuş. “SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Life Sciences 10, sy. 1 (Ocak 2015): 1-14. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005.
EndNote Öztürk Can H, Baykal Akmeşe Z, Durmuş B (01 Ocak 2015) SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Life Sciences 10 1 1–14.
IEEE H. Öztürk Can, Z. Baykal Akmeşe, ve B. Durmuş, “SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI”, Life Sciences, c. 10, sy. 1, ss. 1–14, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005.
ISNAD Öztürk Can, Hafize vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Life Sciences 10/1 (Ocak 2015), 1-14. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005.
JAMA Öztürk Can H, Baykal Akmeşe Z, Durmuş B. SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Life Sciences. 2015;10:1–14.
MLA Öztürk Can, Hafize vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Life Sciences, c. 10, sy. 1, 2015, ss. 1-14, doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.4B0005.
Vancouver Öztürk Can H, Baykal Akmeşe Z, Durmuş B. SINIF ÖĞRETMENLERİNDE PREMENSTRUEL SENDROM GÖRÜLME DURUMU VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Life Sciences. 2015;10(1):1-14.