Bu çalışma, topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapacak olan ebelik
öğrencilerinin, aile planlaması yöntemleri konusuna tutumlarını saptamak amacıyla
yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak planlanan araştırma, 1-23 Mart 2018 tarihleri
arasında Manisa Celal Bayar Üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik
Bölümü’nde çalışmaya katılmaya gönüllü 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 279
öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ve görüşlerini içeren form, ikinci bölümde ise "Aile Planlaması Tutum Ölçeği"
uygulanmıştır. Aile planlaması tutum ölçeği toplam puan ortalamasının 137.07±17.60
olduğu saptanmıştır. Gelecekte bu konuda danışmanlık yapacak olan ebelik
öğrencilerinin tutum puanlarının sınıf düzeylerine göre arttığı tespit
edilmiştir. Öğrencilerin sınıfları ile Aile Planlaması Tutum Ölçeği arasında
yapılan One-Way ANOVA testi sonucunda, istatistiksel olarak anlamlı bir fark elde
edilmiştir (p<0.01). Yapılan ileri analiz sonucunda; anlamlı farkın 4. Sınıf öğrencilerinden
kaynaklandığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3 |