Öz
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin
profesyonel benlik kavramını; özgüven ve sosyal sorun çözme becerisinin yordama
düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Aydın Sağlık
Yüksekokulu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında eğitim görmekte olan 198 birinci
sınıf, 110 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 308 kişiden oluşmuştur.
Araştırmada olasılıksız örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya gönüllü
olarak, birinci sınıftan 86, dördüncü sınıftan 54 olmak üzere toplam 140
öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veriler, kişisel bilgi formu, Profesyonel
Benlik Kavramı Ölçeği, Sosyal Sorun Çözme Envanteri Öğrenci Hemşirelerde
Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği ve Özgüven Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde, bağımsız örneklemler t-testi, çoklu regresyon
analizi ve korelasyon kullanılmıştır. Bireylerin sosyal sorun çözme becerileri
ve özgüven düzeyleri arttıkça profesyonel benlik algı düzeyleri de artmakta
olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, özgüven ve sosyal sorun çözme becerisi
değişkenlerinin profesyonel benlik kavramı üzerinde anlamlı düzeyde yordayıcı
oldukları görülmüştür. Hemşirelik eğitiminin yeniden gözden geçirilmesi ve
profesyonel kimliğin oluşmasına yönelik yeni düzenlemelerin yapılması
önerilmiştir.