The study was carried out in two private schools in Ankara during the fall semester of the 2013 -2014 academic year. The study was conducted with 220 seventh grade students and 7 teachers. The students whose teachers have at least three years of experience in using smart board were especially chosen. After getting the expert opinion, “Smart board attitude scale” including 26 questions with 5 choices for each was applied to the students. Whereas, interview protocol prepared with expert opinion including 5 que stions was administered to the teachers. In this survey model research, quantitative and qualitative data was (were) collected. The data gathered from the interviews of teachers were analyzed as qualitative data. In this study, it is concluded that usage o f smart board have significant and positive effect on students’ attitudes toward smart board. In addition, as analysis of the teachers’ interviews showed, teachers think that smart board increases motivation toward mathematics, that it has permanent effect on learning and that it does not have negative effects on students
Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılının birinci döneminde Ankara ilinde 7. sınıfta eğitim gören iki özel ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma 220 öğrenci ve 7 öğretmenle yürütülmüştür. Özellikle 3 yıl ve üzerinde akıllı tahta kullanımı konusunda deneyim kazanmış öğrenciler ve öğretmenler seçilmiştir. Öğrencilere; uzman görüşü alınarak her bir sorusu 5 seçenekli 26 adet sorudan oluşan ‘‘akıllı tahta tutum ölçeği’’ anketi uygulanmıştır. Öğretmenlere ise uzman görüşü alınarak hazırlanan 5 soruluk görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma tarama modelli bir çalışma olup, nicel veriler toplanmıştır. Öğretmenlerle görüşmeler yapılıp bu görüşmeler nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akıllı tahtaya karşı tutumuna anlamlı ve olumlu bir etki bıraktığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretmen görüşmelerinin incelenmesi neticesinde; öğretmenler, akıllı tahtanın matematik dersine karşı motivasyonu arttırdığını, konuların öğrenilmesine kalıcı bir etki bıraktığını ve akıllı tahtanın öğrenciler üzerinde olumsuz bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler.
Akıllı Tahta Tutum Motivasyon Bilgisayar Destekli Eğitim Matematik Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimlerinde Nitel Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 3 |