Öğrenme öğretme sürecinin en önemli aşamalarından biriside öğretim yöntem ve teknik seçimidir. Kazanımları gerçekleştirmek için birçok öğretim yöntemi kullanılabilir. Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri ve bunları kullanım amacını belirlemektir. 2015-2016 öğretim yılının bahar döneminde yapılan çalışmaya on iki fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler nitel araştırma veri analiz yöntemlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularında fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretim yöntemi olarak en çok deney yöntemini kullandıkları ve tartışma yöntemi, problem çözme yöntemi ve görüş geliştirme tekniği gibi aktif öğretim yöntem tekniklerine öğrenme öğretme sürecinde hiç yer vermedikleri saptanmıştır.
Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Öğrenme ve Öğretme Süreci Öğretim Yöntem ve Teknikleri Fen Bilgisi Öğretmen Adayı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 |