Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 24, 11.04.2017

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, 2007-2008 öğretim yılından
itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan 7.sınıf İngilizce öğretim programını
Stufflebeam’in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) Modeline göre öğretmen ve öğrenci
görüşleri açısından değerlendirmektir. Nitel araştırma kapsamında alt-orta-üst
olmak üzere üç farklı sosyal ekonomik bölgeyi temsil eden okullar arasından
maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 30 İngilizce öğretmeni
ve 30 7.sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler,
öğrenci ve öğretmen görüşmeleri,
gözlemler ve doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Sonuçlar, 7.sınıf
İngilizce programının dayandığı temel felsefe, hazırlanış amacı ve öğrencilere
kazandırılmak istenen beceriler açısından faydalı bir program olduğu
göstermektedir. Ancak, program bileşenlerinin birbiriyle uyumlu olmadığı; amaca
uygun bir süreç geçirilip değerlendirme yapılması gerekirken değerlendirmeye
uygun bir süreç geçirildiği ve programın amaçları göz ardı edilip öğrenci
başarısının ölçütünün test sınavları olarak kabul edildiği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beste Dinçer

Asuman Seda Saracaloğlu

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dinçer, B., & Saracaloğlu, A. S. (2017). 7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Qualitative Studies, 12(2), 1-24. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032
AMA Dinçer B, Saracaloğlu AS. 7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Qualitative Studies. Nisan 2017;12(2):1-24. doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032
Chicago Dinçer, Beste, ve Asuman Seda Saracaloğlu. “7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Qualitative Studies 12, sy. 2 (Nisan 2017): 1-24. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032.
EndNote Dinçer B, Saracaloğlu AS (01 Nisan 2017) 7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Qualitative Studies 12 2 1–24.
IEEE B. Dinçer ve A. S. Saracaloğlu, “7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Qualitative Studies, c. 12, sy. 2, ss. 1–24, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032.
ISNAD Dinçer, Beste - Saracaloğlu, Asuman Seda. “7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Qualitative Studies 12/2 (Nisan 2017), 1-24. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032.
JAMA Dinçer B, Saracaloğlu AS. 7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Qualitative Studies. 2017;12:1–24.
MLA Dinçer, Beste ve Asuman Seda Saracaloğlu. “7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Qualitative Studies, c. 12, sy. 2, 2017, ss. 1-24, doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032.
Vancouver Dinçer B, Saracaloğlu AS. 7. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ STUFFLEBEAM’İN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Qualitative Studies. 2017;12(2):1-24.