Bu araştırmanın temel amacı, 2007-2008 öğretim yılından
itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan 7.sınıf İngilizce öğretim programını
Stufflebeam’in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) Modeline göre öğretmen ve öğrenci
görüşleri açısından değerlendirmektir. Nitel araştırma kapsamında alt-orta-üst
olmak üzere üç farklı sosyal ekonomik bölgeyi temsil eden okullar arasından
maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 30 İngilizce öğretmeni
ve 30 7.sınıf öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler,
öğrenci ve öğretmen görüşmeleri,
gözlemler ve doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Sonuçlar, 7.sınıf
İngilizce programının dayandığı temel felsefe, hazırlanış amacı ve öğrencilere
kazandırılmak istenen beceriler açısından faydalı bir program olduğu
göstermektedir. Ancak, program bileşenlerinin birbiriyle uyumlu olmadığı; amaca
uygun bir süreç geçirilip değerlendirme yapılması gerekirken değerlendirmeye
uygun bir süreç geçirildiği ve programın amaçları göz ardı edilip öğrenci
başarısının ölçütünün test sınavları olarak kabul edildiği tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 |