BibTex RIS Kaynak Göster

STRATEGIC ALLIANCE AGREEMENTS: AN EXAMİNATİON ON TURKISH BUSINESS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 170 - 179, 01.03.2009

Öz

Strategic alliances are an agreement in which independent relationship between businesses for sharing their resources, competitive advantages and increasing their performances that includes voluntary exchange, share and improvement of their businesses. Nowadays, this type of cooperation agreements is increasing rapidly. In this study, strategic alliances discussed by resource based approach. For this reason, the survey instrument has developed and applied to the Turkey's Top 500 Private ISO member companies. The data analyzed by statistical methods and tried to examine relationship between the strategic alliances and growth strategies.

STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 170 - 179, 01.03.2009

Öz

Stratejik ittifak anlaşmaları; işletmeler arasında bağımsız olarak hayata geçirilen, sahip oldukları kaynakları paylaşarak, rekabet güçlerini ve performanslarını artırmak için birbirleriyle gönüllü olarak yaptıkları değişim, paylaşım ve ortak geliştirmeyi içeren her türlü anlaşmalardır. Bu günlerde bu tür işbirliği anlaşmaları hızla artmaktadır. Bu çalışmada; stratejik ittifak anlaşmaları kaynak temelli yaklaşım çerçevesinde ele alınmıştır. Bu amaçla, bir anket geliştirilerek Türkiye'nin en büyük 500 sanayi işletmesi içinden İSO'ya kayıtlı olan işletmelerin yaptıkları stratejik ittifak anlaşmaları araştırılmıştır. Elde edilen veriler istatistiki analizlere tabii tutulmuş ve stratejik ittifak anlaşmaları ile büyüme stratejileri arasındaki ilişki ortaya koyulmaya çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Maliye
Yazarlar

Arzu Cakınberk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cakınberk, A. (2009). STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Social Sciences, 4(2), 170-179. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Cakınberk A. STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Social Sciences. Mart 2009;4(2):170-179. doi:10.12739/10.12739
Chicago Cakınberk, Arzu. “STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Social Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 170-79. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Cakınberk A (01 Mart 2009) STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Social Sciences 4 2 170–179.
IEEE A. Cakınberk, “STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Social Sciences, c. 4, sy. 2, ss. 170–179, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Cakınberk, Arzu. “STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Social Sciences 4/2 (Mart 2009), 170-179. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Cakınberk A. STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Social Sciences. 2009;4:170–179.
MLA Cakınberk, Arzu. “STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Social Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 170-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Cakınberk A. STRATEJİK İTTİFAK ANLAŞMALARI: TÜRK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Social Sciences. 2009;4(2):170-9.