BibTex RIS Kaynak Göster

ASSESSMENT OF THE OPINIONS OF PHYSICAL TRAINING AND SPORTS HIGH SCHOOL STUDENTS TOWARDS SPORTS FACILITIES AND ORGANIZATIONS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 59 - 67, 01.05.2012

Öz

This research was done in an attempt to determine the opinions of Physical Training and Sports High School students towards the sport organizations arranged in their universities, the presence and availability of sports facilities. general scanning model was used in the research. The population of the research was constituted by Inonu University Physical Training and Sports High School students, and sample was constituted by 216 students who study in randomly selected different classes and departments. A statistical package program was used in the analysis of the questionnaire data. It was determined that 46,3% of the students participated in the research found the facilities in their universities sufficient, but on the contrary 56% of them found the sportive organizations insufficient. In conclusion, it was determined in this research that students had information about the arranged organizations, sportive facilities, the contents and goals of these facilities and how to make use of these facilities, and wanted to use these facilities routinely. Moreover it was concluded that university managers couldnt be effective enough in arranging sports organizations, increasing the availability of the sports facilities and leading students to sports and sportive organizations.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 59 - 67, 01.05.2012

Öz

Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin, üniversitelerinde düzenlenen spor organizasyonları ile spor tesislerinin kullanabilirliği ve mevcudiyeti ile ilgili görüşlerini belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluştururken, örneklemini ise; rastgele ve tesadüfî yöntemle seçilmiş farklı sınıf ve bölümlerde okuyan 216 öğrenci oluşturmaktadır. Anket verilerinin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden % 46,3'ünün üniversitelerindeki tesisleri yeterli görmekte oldukları buna karşın öğrencilerin % 56'sının sportif organizasyonlarını yetersiz bulmakta olduğu belirlenmiştir. Araştırmada sonuç olarak, öğrencilerin düzenlenen spor organizasyonları, sportif tesisler, bu tesislerin amacı, içeriği ve bu tesislerden nasıl faydalanılabileceği gibi konularda bilgilerinin olduğunu ve öğrencilerin bu tesisleri sürekli kullanmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada, üniversite yöneticilerinin, spor organizasyonlarını düzenlemede, spor tesislerinin kullanılabilirliliklerini arttırmada, öğrencileri spor ve sportif etkinliklere yönlendirmede yeterince etkili olamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Spor Yöneticiliği
Yazarlar

Serkan Hacıcaferoğlu Bu kişi benim

Cemal Gundogdu Bu kişi benim

Burhanettin Hacıcaferoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Hacıcaferoğlu, S., Gundogdu, C., & Hacıcaferoğlu, B. (2012). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Sport Sciences, 7(4), 59-67. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Hacıcaferoğlu S, Gundogdu C, Hacıcaferoğlu B. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Mayıs 2012;7(4):59-67. doi:10.12739/10.12739
Chicago Hacıcaferoğlu, Serkan, Cemal Gundogdu, ve Burhanettin Hacıcaferoğlu. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sport Sciences 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 59-67. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Hacıcaferoğlu S, Gundogdu C, Hacıcaferoğlu B (01 Mayıs 2012) BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Sport Sciences 7 4 59–67.
IEEE S. Hacıcaferoğlu, C. Gundogdu, ve B. Hacıcaferoğlu, “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 4, ss. 59–67, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Hacıcaferoğlu, Serkan vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sport Sciences 7/4 (Mayıs 2012), 59-67. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Hacıcaferoğlu S, Gundogdu C, Hacıcaferoğlu B. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7:59–67.
MLA Hacıcaferoğlu, Serkan vd. “BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sport Sciences, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 59-67, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Hacıcaferoğlu S, Gundogdu C, Hacıcaferoğlu B. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7(4):59-67.