Çalışmamızın amacı, Malatya’daki amatör futbolcuların medyanın futbola yönlendirmesiyle ile ilgili görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Malatya il merkezinde aktif olarak farklı amatör takımlarda oynayan 120 sporcu seçilmiştir. Bu çalışmada tanımlayıcı (betimleyici) yöntem olan survey (alan taraması) tipi bir araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan bilgi toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde literatürün taranmasıyla teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. İkinci bölümde ise araştırmanın amacına ulaşmak için geliştirilen anket kullanılmıştır. Anket verileri spss 15 paket programında yüzde, frekans testi uygulanarak analiz edilmiş ve tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak; Amatör futbolcuların ara sıra gazete okudukları, daha çok gazetelerin spor sayfalarını okudukları, her gün 1-2 saat televizyon izledikleri, televizyonda en çok spor programlarına ilgi duydukları ve Malatya’daki amatör futbolcuların futbola yönelmelerinde medyanın etkili olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Spor Yöneticiliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |