Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 3, 264 - 272, 23.07.2018

Öz

Kaynakça

  • 1. Koldemir, B. ve Yapıcı, M., (2014). Gemilerden Kaynaklanan Hava Kirliliğini Azaltma Amacıyla Türkiye ve Dünya’da Koruma Uygulamaları. 1. Ulusal Gemi Trafik Hizmetleri Kongresi. 97-110 Aralık 2014. İstanbul, Türkiye.
  • 2. Sezer, H. ve Saatçioğlu Ö.Y., (2008). Düzenli Hat Deniz Taşımacılığında Nakliye Müteahhidinin Gemi Operatörü Seçimine Çok Kriterli Karar Destek Yaklaşımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10(4):19-46.
  • 3. Temelli, F., (2016). Trabzon Limanı'nın Genel Konumu, Özellikleri Ve Ticaretteki Önemi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(2).
  • 4. Trabzonport: Trabzon Limanı Tanıtımı, (2017). http://www.trabzonport.com.tr/Hakkimizda.aspx
  • 5. Jensen, S., Lützen, M., Mikkelsen, L.L., Rasmussen, H.B., Pedersen, P.V., and Schamby, P., (2018). Energy-Efficient Operational Training in a Ship Bridge Simulator. Journal of Cleaner Production, 171, 175-183.
  • 6. Zeyringer, M., Fais, B., Keppo, I., and Price, J., (2018). The Potential of Marine Energy Technologies in the UK–Evaluation from a Systems Perspective. Renewable Energy, 115, 1281-1293.
  • 7. Andersson, K., (2017). Energy Efficiency of Alternative Marine Fuels from a Life Cycle Perspective.
  • 8. Esmer, S., (2010). Konteyner Terminallerinde Lojistik Süreçlerin Optimizasyonu ve Bir Similasyon Modeli. Dokuz Eylül Yayınları.
  • 9. Singh, P., et al., (2004). Sample Characterization of Automobile and Forklift Diesel Exhaust Particles and Comparative Pulmonary Toxicity in Mice. Environmental health perspectives 112(8):820.
  • 10. Ceylan. Pnömatik Makine, (2017). http://ceylanport.com/pnomatik--makina.
  • 11. Teurelincx, D., (2000). Functional Analysis of Port Performance as a Strategic Tool for Strengthening a Port's Competitive and Economic Potential. International Journal of of Maritime Economics, 2:119–140.
  • 12. Gülerce, M., (2007). Eğitim ve Sağlık Yapılarında Regresyon Yöntemiyle Maliyet Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • 13. Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H., (2006). İstatistiğe Giriş, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5. Baskı, ss:321.
  • 14. Taşkın, O., ve Korucu, T., (2013). İki Farklı Tohumluk Mısır Kurutma Tesisine Ait Brülörlerin Yanma Verimliliğinin Karşılaştırılması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2013(2).

TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 3, 264 - 272, 23.07.2018

Öz

Limanda yüklerin gemiden karaya indirilmesi, taşınması, depolanması,
taşıtlara yüklenmesi, taşıtlardan indirilmesi, karadan gemiye konulması gibi
birçok işlem dizel yakıt kullanan elleçleme ekipmanları ile birlikte
yapılabilmektedir. Limandaki gemi trafiği arttıkça limanda bulunan elleçleme
ekipmanlarının çalışma süreleri uzamakta ve buna bağlı olarak yakıt tüketimleri
artmaktadır. Dizel yakıtları birçok alanda kullanılmakta ve ülke ekonomisinde
önemli bir yer teşkil etmektedir. Petrolün her geçen gün azalması, petrol
krizleri ve ülkemizde petrol fiyatlarının gün geçtikçe artması liman
yönetimleri için de kayda değer bir maliyet oluşturmaktadır. Bu çalışmada
Trabzon Limanında elleçleme yapan ekipmanların yıllara göre yakıt tüketim
maliyetlerindeki değişim tespit edilmiş ve regresyon analizi yöntemi
kullanılarak gelecek yıllara yönelik tahmin yapılmıştır. Çalışmada kullanılan
gemi istatistikleri ve liman elleçleme ekipmanları yakıt tüketim verileri
Trabzon Liman Müdürlüğü operasyon biriminin kayıtlarından elde edilmiştir.
Çalışma sonucunda, ekipmanlar için kullanılan yakıt miktarı azalsa da petrol
fiyatlarında hızlı artıştan dolayı maliyetlerin arttığı tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • 1. Koldemir, B. ve Yapıcı, M., (2014). Gemilerden Kaynaklanan Hava Kirliliğini Azaltma Amacıyla Türkiye ve Dünya’da Koruma Uygulamaları. 1. Ulusal Gemi Trafik Hizmetleri Kongresi. 97-110 Aralık 2014. İstanbul, Türkiye.
  • 2. Sezer, H. ve Saatçioğlu Ö.Y., (2008). Düzenli Hat Deniz Taşımacılığında Nakliye Müteahhidinin Gemi Operatörü Seçimine Çok Kriterli Karar Destek Yaklaşımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10(4):19-46.
  • 3. Temelli, F., (2016). Trabzon Limanı'nın Genel Konumu, Özellikleri Ve Ticaretteki Önemi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2(2).
  • 4. Trabzonport: Trabzon Limanı Tanıtımı, (2017). http://www.trabzonport.com.tr/Hakkimizda.aspx
  • 5. Jensen, S., Lützen, M., Mikkelsen, L.L., Rasmussen, H.B., Pedersen, P.V., and Schamby, P., (2018). Energy-Efficient Operational Training in a Ship Bridge Simulator. Journal of Cleaner Production, 171, 175-183.
  • 6. Zeyringer, M., Fais, B., Keppo, I., and Price, J., (2018). The Potential of Marine Energy Technologies in the UK–Evaluation from a Systems Perspective. Renewable Energy, 115, 1281-1293.
  • 7. Andersson, K., (2017). Energy Efficiency of Alternative Marine Fuels from a Life Cycle Perspective.
  • 8. Esmer, S., (2010). Konteyner Terminallerinde Lojistik Süreçlerin Optimizasyonu ve Bir Similasyon Modeli. Dokuz Eylül Yayınları.
  • 9. Singh, P., et al., (2004). Sample Characterization of Automobile and Forklift Diesel Exhaust Particles and Comparative Pulmonary Toxicity in Mice. Environmental health perspectives 112(8):820.
  • 10. Ceylan. Pnömatik Makine, (2017). http://ceylanport.com/pnomatik--makina.
  • 11. Teurelincx, D., (2000). Functional Analysis of Port Performance as a Strategic Tool for Strengthening a Port's Competitive and Economic Potential. International Journal of of Maritime Economics, 2:119–140.
  • 12. Gülerce, M., (2007). Eğitim ve Sağlık Yapılarında Regresyon Yöntemiyle Maliyet Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • 13. Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H., (2006). İstatistiğe Giriş, Aktif Yayınevi, Erzurum, 5. Baskı, ss:321.
  • 14. Taşkın, O., ve Korucu, T., (2013). İki Farklı Tohumluk Mısır Kurutma Tesisine Ait Brülörlerin Yanma Verimliliğinin Karşılaştırılması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2013(2).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Köse

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Köse, S. (2018). TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Technological Applied Sciences, 13(3), 264-272.
AMA Köse S. TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. Temmuz 2018;13(3):264-272.
Chicago Köse, Süleyman. “TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Technological Applied Sciences 13, sy. 3 (Temmuz 2018): 264-72.
EndNote Köse S (01 Temmuz 2018) TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Technological Applied Sciences 13 3 264–272.
IEEE S. Köse, “TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, NWSA, c. 13, sy. 3, ss. 264–272, 2018.
ISNAD Köse, Süleyman. “TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Technological Applied Sciences 13/3 (Temmuz 2018), 264-272.
JAMA Köse S. TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. 2018;13:264–272.
MLA Köse, Süleyman. “TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Technological Applied Sciences, c. 13, sy. 3, 2018, ss. 264-72.
Vancouver Köse S. TRABZON LİMANI ELLEÇLEME EKİPMANLARININ YAKIT TÜKETİM MALİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. 2018;13(3):264-72.