1980'1i yıllar Batı bilim dünyasında İsHiın alemine yönelik, özellikle de sufi çevrelerin yakın geçmişteki ve bugünkü durumlan ile ilgili araştırmalara yeniden yoğuı:luk verildiği bir dönemin başlangıcı oldu. Bu yeni yönelişin tabiiki I 979'da İran'da cereyan eden ve diğer İslam ülkelerinde de yankı yapan bir takım olaylarla hiç şüphesiz çok yakından ilgisi bulunduğu gibi, Balkanlar ve Orta Doğu müslüman halklarının yeni yeni baş gösteren siyasi gelişme ve değişimler karşısındaki tutum ve tavırlannı anlamaya çalışınakla da ilgisi vardı. Bu sebeblc Avrupa ve Amerika'da İslam ülkelerindeki dini ve tasavvufi yapı ilc ilgili bir takım sempozyum ve kollogyumlar düzenlenmiş, yayınlar ya- " pılmıştır. Avrupa'da özellikle de Fransa ve Almanya'nın bu konulara yakın bir ilgi gösterdiğini,-yapılan bu yayınlar ve düzenlenen bilimsel toplantıların sayısından anlamak hiç de zor değildir. Paris'teki Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales'in teşebbüsüyle, ilki genel olarak İslam'da Sufı Tarikatlar konusunda !982'dc bu şehirde yapılan Yuvarlak Masa (Table Ronde) toplanıılan serisi, her seferinde değişik Fransız bilim kurumlannın önderliğiyle 1985'te Sevres'de Nakşibendilik, 1 986'da Strasbourg'da Bektaşilik, 1987'dc İsianbul'da M e tamilik ilc devam etti, B u toplantıIann ilk ikisinin zabıtları yayınlandı (Les Ordres Mystiques dans /'Islam, yay: A. Popovic-G. Weinstein, Paris 1986; Naqshibandits, yay: M. Gaborieau-A. Popovic-T. Zarcone, İsianbul 1990). Diğerleri de şu sıralarda baskıda bulunuyor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 1994 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 14 Sayı: 14 |